Senaste nytt

Champagnetråden

CA5985E7-CF24-4187-8594-95A24328F0BF.jpeg
Igår blev det en Launois.
Tvekade först med att prova denna - den såg för ”fancy” ut i sin förpackning, trots det lägre prissegmentet (329kr?). Läste sen att det var Grand cru, och att andra gillat den. Behövde provas.
Mycket angenäm doft, om än inte så kraftig. Frisk och trevlig smak. Glad att jag provade den. Blir nog att beställa deras årgångsvariant.
 
Visa bifogad bild 96105 Igår blev det en Launois.
Tvekade först med att prova denna - den såg för ”fancy” ut i sin förpackning, trots det lägre prissegmentet (329kr?). Läste sen att det var Grand cru, och att andra gillat den. Behövde provas.
Mycket angenäm doft, om än inte så kraftig. Frisk och trevlig smak. Glad att jag provade den. Blir nog att beställa deras årgångsvariant.
Kul, köpte en sådan men har inte provat den än.
 

MTheC

Medlem
Gårdagens middag på Sinne (Amsterdam restaurang med en stjärna) bjöd på en champagne men även ett grekiskt mousserande. Har tidigare tyckt att Varnier-Fannière varit väldigt bra men denna gång var jag något besviken.
1DC89C59-5AB0-43F4-972D-B68F0E273845.jpeg
 

MTheC

Medlem
Långhelg i Amsterdam på väg att avslutas, sitter nu i star alliance-loungen på Schiphol. Väldigt mycket bättre än gamla loungen här men tyvärr inte champagne som serveras. Har dock druckit en del trevlig champagne under helgen och gårdagens middag på Auberge Jean & Marie innehöll bra champagne: Pur Meunier från Christophe Mignon
5C1D9D70-4B98-424C-B3D3-62FF432BB014.jpeg
 
Toppen