Senaste nytt

Vilka shopping malls ska man inte missa i Peking? :)

Ystad

Medlem
När det gäller elektronik finns det väl hur många ställe som helst - jag har besökt några men inga speciella - fråga t ex på hotellet efter något i närheten. Men se upp för pirat elektronik - för ett antal år sedan köpte jag en pirat-iphone för 200 sek - men i boden några meter bort ville dom ha 3000 kr för exakt samma telefon (telefonen fungerade f ö utmärkt, fanns t o m analog tv i den)-
Men låt mig slå ett slag för glasögon - kanske behöver du själv eller någon du känner. Det ligger ett stort "glasögon city" på 3'e ringvägen. Där köper du glasögon för 1/5 till 1/10 del av vad de kostar i Sverige. För dig själv kollar de direkt - skall du handla till andra medtag recept eller nuvarande glasögon. De blir klara på 24 timmar. För några år sedan handlade jag 5 par till mig och frugan - progressiva, tunna plastglas med (pirat-)märkesbågar - betalade, om jag minns rätt, ca 4500 sek för allt. Nu har det visserligen kommit "lågpris" glasögon-butiker i Sverige men finns nog många tusenlappar att tjäna fortfarande.
 

sweflyer

Medlem
Vill du ha nöjet att se butiker som "Skandinavien med mycket bra pris" och "Billigare än Ullared" är det Silk Street Mall (Sidenmarknaden) du skall bege dig till. Den är värt ett besök bara för nöjet att se alla svenska kopior, och pruta lite på saker utan att för den skull faktiskt behöva handla. Sedan kan du ta en liten promenad bort till China World mall och kolla äkta lyx.
 

Attachments

  • IMG-3063.JPG
    IMG-3063.JPG
    130,2 KB · Visningar: 166
Toppen