Senaste nytt

SAS EBD Goodie bag

Vindpilen

Medlem
Jag mailade igår och hänvisade till tidigare text samt skickade med bilden. Fick svar idag att de inte tänker byta ut produkten eller ta tillbaka den då jag öppnat förpackningen. :rolleyes:

Intressant svar. Hur menar dem att du skulle ha upptäckt att du fått fel produkt då? Om jag förstått dialogen rätt i tråden här så fick du inte den du beställde utan en produkt de bytt till utan att informera dig.
 

Brandten

Medlem
Det får väl Diamond-supporten lösa för dig då eller? Det rimliga om de inte kan ta tillbaka den eller byta ut den är väl bara låta dig behålla den och sen välja en ny. Inte så att det är en stor kostnad för dem och värdet kan kanske ses som begränsat för individen också men är ju mer en princip.
Har skickat in hela ärendet till Diamond-supporten tidigare idag.

Intressant svar. Hur menar dem att du skulle ha upptäckt att du fått fel produkt då? Om jag förstått dialogen rätt i tråden här så fick du inte den du beställde utan en produkt de bytt till utan att informera dig.
Korrekt.
 

Vindpilen

Medlem
Har skickat in hela ärendet till Diamond-supporten tidigare idag.


Korrekt.

Pröva också att höra av dig igen och säga att du förstår att det normalt är så att man inte kan öppna och returnera produkter men att du helt enkelt inte visste att du fått fel produkt förrän du öppnade den. Du kan ju inte hållas till svar för att de skickar något helt annat?

Jag hade nog stått på mig av rena princip-skäl :D
 
Pröva också att höra av dig igen och säga att du förstår att det normalt är så att man inte kan öppna och returnera produkter men att du helt enkelt inte visste att du fått fel produkt förrän du öppnade den. Du kan ju inte hållas till svar för att de skickar något helt annat?

Jag hade nog stått på mig av rena princip-skäl :D
Absolut. Samma här. Pris/värde av produkten spelar ingen roll. Som Jan Guillou sa om sina felparkeringar: "Det är en principsak" med ett stort leende.
 

Brandten

Medlem
Uppdatering i ärendet.

Efter EBD-supporten´s svar så kikade jag lite på ARN (inte Arlanda) sidan och tog därefter chat-kontakt med hallåkonsument.
De rekommenderade mig att göra ett ärende men ville först kika på hur villkoren för portalen såg ut då det kan vara klurigt att få hjälp när det gäller gåvor/bonustjänster.

När jag klickade på villkoren så såg jag att de som hänvisas på Goodie Bag sidan inte är korrekta utan villkoren för "carrier of flight" och säger ingenting om själva "försäljningen" eller produkterna.

Mailade LoyaltyKey supporten igen och framförde att jag ville ha deras köpevillkor i PDF format så jag kunde pröva ärendet hos ARN.

Tog 1 dag så mailade samma kille tillbaka som jag haft kontakt med tidigare att han skulle kolla internt vilka villkor de kunde skicka över.
Efter ytterligare en dag kom svaret att jag kunde returnera produkten och fick adressen. Han skrev också att så fort den var tillbaka så skulle shoppen låsas upp igen så jag kunde välja något nytt. Hade mycket på jobbet så tog 5 dagar innan jag fick möjlighet att skicka tillbaka produkten men efter bara 4 dagar fick jag uppföljningsmail om att shoppen nu var upplåst, så nu sitter jag och väljer något nytt. :)

Hela korrespondansen från/till mig har varit i mycket trevlig ton vilket jag tror underlättar i sådana här ärenden.

Case closed.
 

jsn

Medlem
Uppdatering i ärendet.

Efter EBD-supporten´s svar så kikade jag lite på ARN (inte Arlanda) sidan och tog därefter chat-kontakt med hallåkonsument.
De rekommenderade mig att göra ett ärende men ville först kika på hur villkoren för portalen såg ut då det kan vara klurigt att få hjälp när det gäller gåvor/bonustjänster.

När jag klickade på villkoren så såg jag att de som hänvisas på Goodie Bag sidan inte är korrekta utan villkoren för "carrier of flight" och säger ingenting om själva "försäljningen" eller produkterna.

Mailade LoyaltyKey supporten igen och framförde att jag ville ha deras köpevillkor i PDF format så jag kunde pröva ärendet hos ARN.

Tog 1 dag så mailade samma kille tillbaka som jag haft kontakt med tidigare att han skulle kolla internt vilka villkor de kunde skicka över.
Efter ytterligare en dag kom svaret att jag kunde returnera produkten och fick adressen. Han skrev också att så fort den var tillbaka så skulle shoppen låsas upp igen så jag kunde välja något nytt. Hade mycket på jobbet så tog 5 dagar innan jag fick möjlighet att skicka tillbaka produkten men efter bara 4 dagar fick jag uppföljningsmail om att shoppen nu var upplåst, så nu sitter jag och väljer något nytt. :)

Hela korrespondansen från/till mig har varit i mycket trevlig ton vilket jag tror underlättar i sådana här ärenden.

Case closed.
Skönt!
Synd bara att det skall ta så mycket tid och energi att få rätt när man har rätt :(
 
Kom med posten igår. Tack SAS :) (nummer 2)
Skärmavbild 2020-03-11 kl. 12.34.16.png
 
Toppen