Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
Första intrycket brukar ju vara viktigast sägs det.
Kom till Arlanda imorse och skulle checka in två väskor, gick direkt till de dedikerade diskarna.

Blir stoppad av 2 sas kvinnor som inte släpper fram mig och blockerar vägen. Frågar mig på engelska om de kan hjälpa till med något. Svarar att de kan hjälpa mig genom att låta mig checka in som Diamond.
Får då kommentaren att jag måste visa kortet, förklarar att det ligger nerpackat i väskan och får kommentaren "jag får väl tro på dig denna gång". Vissa personer ska verkligen inte jobba med service, en anklagande attityd och en inställning att jag "inte hör hemma i denna checkin" är lagom trevligt som första kontakt när man ska resa. Lite känsla för feeling kan man ju önska.

Nu nästa "problem", avgång 0745 och boarding 0715. Tänkte vara duktig och vara där till 0715, boarding börjar 0730... Hur svårt ska det vara att ge korrekt information?!? Stå i en gate tillhör inte mina favoriter på en flygplats...
 

ante_77

Medlem
Första intrycket brukar ju vara viktigast sägs det.
Kom till Arlanda imorse och skulle checka in två väskor, gick direkt till de dedikerade diskarna.

Blir stoppad av 2 sas kvinnor som inte släpper fram mig och blockerar vägen. Frågar mig på engelska om de kan hjälpa till med något. Svarar att de kan hjälpa mig genom att låta mig checka in som Diamond.
Får då kommentaren att jag måste visa kortet, förklarar att det ligger nerpackat i väskan och får kommentaren "jag får väl tro på dig denna gång". Vissa personer ska verkligen inte jobba med service, en anklagande attityd och en inställning att jag "inte hör hemma i denna checkin" är lagom trevligt som första kontakt när man ska resa. Lite känsla för feeling kan man ju önska.

Nu nästa "problem", avgång 0745 och boarding 0715. Tänkte vara duktig och vara där till 0715, boarding börjar 0730... Hur svårt ska det vara att ge korrekt information?!? Stå i en gate tillhör inte mina favoriter på en flygplats...

Boarding 30 minuter innan har aldrig hänt. Som oftast så är det goda gamla 20 minuter....om det inte är försening.
 

Vax

Medlem
Boarding 30 minuter innan har aldrig hänt. Som oftast så är det goda gamla 20 minuter....om det inte är försening.
Morgon flygen från Göteborg brukar faktisk ha boarding 30 minuter innan (flygplanet har väl stått till sig på plattan över natten) Sen är det väl mest 15-20 minuter som vanligt
 

palmen

Moderator
Boarding 30 minuter innan har aldrig hänt. Som oftast så är det goda gamla 20 minuter....om det inte är försening.
Jo jag vet, men det är det som stör då man inte har för avsikt att boarda på utsatt tid. Vi blev 10 minuter sena från Stockholm pga det och den tiden har vi inte kört in ner till Köpenhamn. Det spelar mindre roll för min del men ändå, hur svårt ska det vara?!
 
  • Gilla
Reactions: Vax

Vax

Medlem
Ja, boarding r planlagd 30min innan. Men det sker aldrig
Håller inte riktigt med väldigt många av mina morgon flyg till ARN har faktiskt haft boarding 25-30 minuter innan. Åker oftast 7 kärra. Vilket är ändå är ett kaos då den oftast också angör t5 istället för t4 och baktrappa
 

ante_77

Medlem
Håller inte riktigt med väldigt många av mina morgon flyg till ARN har faktiskt haft boarding 25-30 minuter innan. Åker oftast 7 kärra. Vilket är ändå är ett kaos då den oftast också angör t5 istället för t4 och baktrappa

Jag önskar att jag hade fått en kärra som går ner på T5 då jag ändå ska dit.
Svensk boarding hör dock till de värsta i Skandinavien.
Vilsna människor som egentligen behöver 1t för att hitta sitt säte.
Konsten att sätta sig ner är inget som svensken heller verkar besitta.
 

Vax

Medlem
Jag önskar att jag hade fått en kärra som går ner på T5 då jag ändå ska dit.
Svensk boarding hör dock till de värsta i Skandinavien.
Vilsna människor som egentligen behöver 1t för att hitta sitt säte.
Konsten att sätta sig ner är inget som svensken heller verkar besitta.
För min del med 07.00 att 2 av 3 gånger så angör vi T5. SAS's CC skyller på platsbrist på T4 och de har blivit tvingade att angöra T5 fast det finns tomma hål på T4 och när man går ut via T5 och vänder sig om så är kärran planerad att gå 30 minuter senare med SAS ut i Europa....
 
Toppen