Senaste nytt

Curve gör crowdfunding

Går de inte runt ekonomiskt alltså?
Dom påstår dock att den handlar om att vi kunder ska få möjligheten att investera, hehe

”As you may have seen, there’s exciting news here at Curve. We’ve just secured our Series B funding, taking total investment in Curve to over $70m and valuing the company at a quarter of a billion dollars. This investment marks the beginning of a new era in banking and places us amongst the top ranks of UK consumer fintechs.

We couldn’t have achieved any of this without you. You, our valued customers, have been the beating heart of Curve. Although our Series B was oversubscribed, we felt committed to save a small portion of our funding to give you the opportunity to join our journey and share in our success.”
 

ekf

Medlem
Dom påstår dock att den handlar om att vi kunder ska få möjligheten att investera, hehe
Hah! Nåja, jag har i alla fall anmält intresse...
Hur intresserad jag faktiskt kommer att bli hänger helt på vad för morötter de ger sina crowd-investerare. Att jag skulle ge dem mina pengar helt utan morot är inte aktuellt, inte med tanke på hur kortsiktiga beslut de tagit det senaste halvåret (utifrån sett)...
 
Hah! Nåja, jag har i alla fall anmält intresse...
Hur intresserad jag faktiskt kommer att bli hänger helt på vad för morötter de ger sina crowd-investerare. Att jag skulle ge dem mina pengar helt utan morot är inte aktuellt, inte med tanke på hur kortsiktiga beslut de tagit det senaste halvåret (utifrån sett)...
Instämmer. Vad är deras affärsmodell egentligen? Hur har dom tänkt att tjäna pengar?
 

ekf

Medlem
Skämt åsido, det är väl därför det är månadsavgifter nu och inte £50 för lifetime...
Ja, en fast engångsavgift var nog inte något långsiktigt lönsamt. Samtidigt hoppas jag verkligen att de åtminstone går +/- noll på transaktionerna, annars får de nog svårt att överleva långsiktigt.
Som boende utanför UK förvånas jag även över prissättningen, samma pris för Black inom som utom UK - men inte samma förmåner... (För att inte tala om hur de hanterade Amex-debaklet...).
Men med rätt morot kan jag ändå tänka mig att investera litegrann i dem, för det är bra att de traditionella kreditinstitutionerna utmanas lite.
 

intuition

Medlem
Finns det någon "konkurrent" i exakt samma nisch, dvs något fintech med samma koncept (att on-the-fly debitera ett underliggande kort)?
Det finns ju en uppsjö av kort som laddas i förskott.
 

Samosaguas

Medlem
Curve ska införa investor-kort. Fick precis ett mejl där man kan rösta om utformningen av korten. Ett plast- och ett metallkort.

Thank you for registering your interest in our Crowdfunding Campaign!

Alongside the shares in Curve, we will be offering exclusive investor cards attached to specific tiers of investment. We would love your input in helping us choose the final designs.

There will be a Plastic Investor Card and aMetal Investor Card.
 
Toppen