Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

imartin

Medlem
Så om man enbart använder sitt MC för att fylla på Revolut kommer de ganska snabbt ha åsikter?

Risken ökar iaf. Sedan så finns det ju begränsningen på SAS MC vad det gäller hur mycket du kan ta ut som "kontantuttag". Tror den ligger på 20.000 kr per vecka (10.000 kr på 24 timmar) eller sådant.
Men låt oss säga att du fyller på Revolut med 80.000 kr under en månads tid via SAS MC - inte garanterat att SAS MC (SEB) hör av sig till dig, men inte helt osannolikt heller.
 

M.K

Medlem
Jag har snittat ca 20k i månaden ett antal månader till Revolut/TW från MC. Bara ca10k i övrig spend på kortet då jag vill underhålla mina Plat/Elite/NCC/TW kort också. Jag tror ändå de mest ser på omsättningen. 80k är ju ändå nästan en mille seketas per år och garanterat för mycket, speciellt med tanke på deras löjligt låga kreditgränser.
 
Risken ökar iaf. Sedan så finns det ju begränsningen på SAS MC vad det gäller hur mycket du kan ta ut som "kontantuttag". Tror den ligger på 20.000 kr per vecka (10.000 kr på 24 timmar) eller sådant.
Men låt oss säga att du fyller på Revolut med 80.000 kr under en månads tid via SAS MC - inte garanterat att SAS MC (SEB) hör av sig till dig, men inte helt osannolikt heller.

Finns åtminstone påtaglig risk för det. Jag skulle inte chansa.

Antar att man kan köra via Curve istället - det lär de kanske inte ha åsikter om.
 
Last edited:

inka

Medlem
Se bilder.

1/
b770d7f2da91d126b2e61bda4b6efbe9.jpg


2/
00d74cb3916f4b7fb15dab1acbc34b5a.jpg


3/
0a01f6c6c1641a42713c5bac08478f25.jpg


4/ Scrolla ner.

f175142f94a275ea3f733dd36dbfde7f.jpg
Tack! Vet inte om det är för jag har gratisvarianten av kortet, men jag får inte fram ngt datum så som du får. Om man ska chatta med supporten, ngn som vet vad det är för datum jag ska efterfråga, vad kallas begreppet på engelska? :)
 

Fidde

Medlem
Tack! Vet inte om det är för jag har gratisvarianten av kortet, men jag får inte fram ngt datum så som du får. Om man ska chatta med supporten, ngn som vet vad det är för datum jag ska efterfråga, vad kallas begreppet på engelska? :)
Som jag förstått det så är det bara om du har uppgraderat som det är personlig brytpunkt och alla med gratisversionen har vid månadsskiftet.


Edit: var inte riktigt så enkelt faktiskt.
https://community.revolut.com/t/is-first-top-up-date-the-start-of-new-roll-over/34641/3 skrev:
If you joined before 16 March 2017 your billing cycle for all charges goes by Calendar month. If you joined after 16 March 2017, you go by Rolling month. If you joined before 16 March 2017 and upgraded your Revolut account from Standard to Premium, you’ll also be on a Rolling month cycle.
Det ska utgå från när kontot skapades om det är enligt rullande modellen.
 
Last edited:

jean

Ny medlem
Som Premium- och Metal-användare får man ju tillgång till Revoluts virtuella kort för engångsbruk, där kortnumret ändras automatiskt varje gång man genomför en betalning. Ersätter detta ”engångskort” det virtuella kort man har som gratisanvändare eller kan man ha både ett virtuellt kort vars nummer aldrig ändras – såvida man inte vaskar det – och ett för engångsbruk?

Hur blir det om man lägger till ett virtuellt kort för engångsbruk i Apple Pay och genomför en betalning, som ju genererar ett nytt kortnummer? Behöver man ständigt ta bort och lägga till sina virtuella kort i Wallet eller uppdateras informationen om dem automatiskt?

Jag förstår att processen med att skrota kortnummer och ersätta med nya är automatisk om man som Premium- eller Metal-användare använder Revoluts virtuella kort för engångsbruk, men bortsett från det, skulle denna ”premium feature” kunna likställas med att man som gratisanvändare gör för vana att ta bort sitt virtuella kort efter varje betalning och skapar ett nytt? Finns det fler skillnader mellan dessa två typer av virtuella kort?
 

lucasd

Medlem
Hur blir det om man lägger till ett virtuellt kort för engångsbruk i Apple Pay och genomför en betalning, som ju genererar ett nytt kortnummer? Behöver man ständigt ta bort och lägga till sina virtuella kort i Wallet eller uppdateras informationen om dem automatiskt?

Går det ens att lägga till ett sådant kort i Wallet? Är det inte enbart de vanliga virtuella korten som går att lägga till?
 

intuition

Medlem
Som Premium- och Metal-användare får man ju tillgång till Revoluts virtuella kort för engångsbruk, där kortnumret ändras automatiskt varje gång man genomför en betalning. Ersätter detta ”engångskort” det virtuella kort man har som gratisanvändare eller kan man ha både ett virtuellt kort vars nummer aldrig ändras – såvida man inte vaskar det – och ett för engångsbruk?
...
Du kan ha både virtuellt kort och disposable aktivt parallellt.
 
Toppen