Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2021

trekker

Medlem
Jag tror det är ett typo.
Stämmer, fick detta i ett senare mail när jag accepterat deras challenge.

Please make sure to complete 10 eligible stays or 18 eligible nights at any participating Hilton Honors hotels within 90 days from today's date. Once completed the required number of stays or nights, your account will be automatically upgraded to the Diamond tier status through March 31, 2021.
 

Homer

Medlem

Gargamel

Medlem
Hilton has today made some changes how this program will work from now on. Matched members will get Gold status (Diamond no longer available) for 90 day trial during which they need to complete 10nights to retain Gold or 18 nights to get Diamond. Previously Gold required 4 stays and Diamond 8 stays.
Hilton Honors Gold & Diamond Status Match & Fast Track Change Effective August 15, 2019 | LoyaltyLobby
Haha typ några dagar innan jag hade tänkt göra en status match för Diamond
 

Gargamel

Medlem
Jag tolkar det som att du fortfarande kan matcha dig till Diamond, bara det att du inte är Diamond under tiden challengen pågår.
Jupp men ingen status och det krävs fler nätter. Jag är redan Gold så challenge är mer fördelaktigt nu mer (vilket kanske inte är mer än rätt, dock tråkig timingför mig :))
 
Oj då hade jag tur som klarade av Diamond för ett par veckor sen. Rätt onödigt då jag inte har så många nätter per år men kul att få testa Diamond på ett väldigt enkelt sätt, tycker jag :)
 

Berglund

Medlem
Det vore ju fantastiskt om Hilton började försöka uppvärdera sig själva en smula och faktiskt inte strösslade ut Diamondstatus till ”var och varenda en”! Det är illa nog att verkligen vem som helst kan bli Gold genom att ta ett gratis Amex Platinum i 90 dagar. Jag känner inte till något flygbolag som lika lättvindigt ger ut status på det viset.

För att det ska bli värt något, borde man i alla fall få kämpa lite för att få det.
 

NotRyan

Medlem
Det vore ju fantastiskt om Hilton började försöka uppvärdera sig själva en smula och faktiskt inte strösslade ut Diamondstatus till ”var och varenda en”! Det är illa nog att verkligen vem som helst kan bli Gold genom att ta ett gratis Amex Platinum i 90 dagar. Jag känner inte till något flygbolag som lika lättvindigt ger ut status på det viset.

För att det ska bli värt något, borde man i alla fall få kämpa lite för att få det.
Jag håller helt med. Det har inte varit värt något, att som jag verkligen styrt mitt boende till Hilton och hoppat runt och kämpat för att få min Diamantstatus. Man har sett hur folk fått statusmatch till höger och vänster utan att ha gjort något mer än 8 stays på 90 dagar. Jag kämpade mig till 30 stays på 6 månader för att ha statusen lagom till sommarsemestern :)

Fast egentligen gjorde jag ju fel som gav Hilton alla dessa nätter, man skulle ha bett om en challenge och bara bott 8 stays, resten skulle man ha bokat hos dom billigaste....
 
Toppen