Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

flybob

Medlem
Skall man inte få HON-tag på bagaget när man flyger First?

Fick följande svar från Lufthansa gällande att väskor för mig samt flera andra passagerare i First (inte alla dock) kom först efter 1 timmes väntan, medans övriga på planet hade fått sina väskor.

As you mentioned that one possible reason for the delay on your bag is not having a HON tag attached. Please be advised that HON baggage tags are for HON Circle members of our mileage program. Being a First class passenger, your luggage will have a priority tag. We hope that we were able to explain why this happened.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Skall man inte få HON-tag på bagaget när man flyger First?

Fick följande svar från Lufthansa gällande att väskor för mig samt flera andra passagerare i First (inte alla dock) kom först efter 1 timmes väntan, medans övriga på planet hade fått sina väskor.
Jag och frugan fick HON taggar på alla våra väskor då vi flög LH First till Haneda. Var visserligen för 3 månader sedan så något kanske har ändrats?
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Arv

Medlem
Jag och frugan fick HON taggar på alla våra väskor då vi flög LH First till Haneda. Var visserligen för 3 månader sedan så något kanske har ändrats?

+1 FRA-SIN (2 månader sen), är ej HON
Dessutom stod alla våra väskor fint uppställda vid en bemannad HON/First rullbar disk, precis vid bagagebanden. Där en personal dessutom rullade ut bagaget med oss ända fram till taxin.
 

dino_81

Medlem
Ingen HON-tagg men väl tydligt noterat på bagageremsan, väskorna först på bandet i Haneda och en artig Lufthansamedarbetare tackade alla första klass-resenärer för att vi rest med Lufthansa.

0E7DFB1B-CCC3-40ED-A208-DB16C20CD947.jpeg


Väskan checkades in på Arlanda och vi upplevde den SAS-anställda tjejen som ganska förvirrad, därför drar jag slutsatsen att HON på bagageremsan sker per automatik vid vidare resa i första klass medan taggens vara eller inte vara beror på personalens kunskap...

Stod det ingenting på bagageremsan som @flybob fick på sitt bagage?
 

flybob

Medlem
Ingen HON-tagg men väl tydligt noterat på bagageremsan, väskorna först på bandet i Haneda och en artig Lufthansamedarbetare tackade alla första klass-resenärer för att vi rest med Lufthansa.

Visa bifogad bild 96090

Väskan checkades in på Arlanda och vi upplevde den SAS-anställda tjejen som ganska förvirrad, därför drar jag slutsatsen att HON på bagageremsan sker per automatik vid vidare resa i första klass medan taggens vara eller inte vara beror på personalens kunskap...

Stod det ingenting på bagageremsan som @flybob fick på sitt bagage?
Nej, det gjorde det inte, och personen i incheckningsdisken på ARN var aningslös. Hur som, det var inte bara jag som fick vänta en timme på bagaget, även andra I First som hade HON-tag. Lufthansas kundtjänst verkar otroligt ointresserad, vilket kanske är rimligt då jag inte postade på sociala medier...
 
Flyger med First (GOT-FRA-SFO) och möter upp två kollegor i FRA som också ska vidare till SFO, dock i economy. Vet ni om det är möjligt att ordna inbjudan för dem till FCL i FRA och i så fall vart jag vänder mig? Provade att ringa ett 08-nummer jag hittade på Lufthansas hemsida men de kunde inte alls hjälpa till
 

MrDollar

Medlem
(2) For access to the First Class Terminal and to the First Class Lounges, travelling companions must show a valid boarding pass for the same flight as that of the person inviting them. Life partners/spouses and children under 18 must show a valid boarding pass for a flight on the same day as that of the person inviting them. Travelling companions, life partners or spouses and children must leave the lounge together with the person inviting them.


https://www.lufthansa.com/us/en/lounge-types-and-access

Flyger med First (GOT-FRA-SFO) och möter upp två kollegor i FRA som också ska vidare till SFO, dock i economy. Vet ni om det är möjligt att ordna inbjudan för dem till FCL i FRA och i så fall vart jag vänder mig? Provade att ringa ett 08-nummer jag hittade på Lufthansas hemsida men de kunde inte alls hjälpa till
 

Canadien

Medlem
Flyger med First (GOT-FRA-SFO) och möter upp två kollegor i FRA som också ska vidare till SFO, dock i economy. Vet ni om det är möjligt att ordna inbjudan för dem till FCL i FRA och i så fall vart jag vänder mig? Provade att ringa ett 08-nummer jag hittade på Lufthansas hemsida men de kunde inte alls hjälpa till

En gäst ska du få ta med, två skulle jag tro är näst in till omöjligt om du inte är HON.
 
Toppen