Senaste nytt

Hotell i New York i December (mellandagarna)

LPC123

Medlem
Tänk på följande

"PATH’s World Trade Center Station will be closed weekends through December 20, 2020, excluding major holidays, from 12:01 a.m. on Saturdays until 5 a.m. on Mondays.
PATH service to World Trade Center will end at Exchange Place Station."

Maps & Schedule - PATH - The Port Authority of NY & NJ

Den var ju inte sååå rolig :(
Det går ju båtar rakt över men dom är riktigt dyra. Vill minnas 7$ enkel väg
 

Berglund

Medlem
Men ca 9000kr för 4 dagar är väl lite väl saftigt
Det är mindre än $250 USD per natt, om det är inklusive skatter framstår det som ett ganska rimligt och normalt pris. Vad trodde/tycker du att Hilton hotell på man hattan ”borde” kosta?

(speciellt då jag lagt ut en hel del pengar för andra resor)
Förstår inte vad det har med saken att göra? Ska Hilton sänka priset för dig för att du har valt att lägga dina pengar på ”andra resor”? Det har ju liksom ingen påverkan på sakfrågan.

Har förstått att hotell är dyra, speciellt under julen.
Om du nu har den kunskapen så förstår jag ännu mindre varför du tycker att mindre än $1000 för fyra nätter på ett Hiltonanknutet hotell på Manhattan är sådär värst dyrt.
 
Det är mindre än $250 USD per natt, om det är inklusive skatter framstår det som ett ganska rimligt och normalt pris. Vad trodde/tycker du att Hilton hotell på man hattan ”borde” kosta?


Förstår inte vad det har med saken att göra? Ska Hilton sänka priset för dig för att du har valt att lägga dina pengar på ”andra resor”? Det har ju liksom ingen påverkan på sakfrågan.

Om du nu har den kunskapen så förstår jag ännu mindre varför du tycker att mindre än $1000 för fyra nätter på ett Hiltonanknutet hotell på Manhattan är sådär värst dyrt.
@Berglund Måste få fråga om du tycker att dina kommentarer är relevanta svar på TS frågor? Han har faktiskt skrivit att han aldrig har varit i NYC. Ledsen att säga detta men svar som dina just här bidrar inte direkt till ett öppet forum där det är högt i tak. Det är bättre att bara gå vidare och läsa i nästa tråd istället.

Just my 2 cent...
 

Maja

Medlem
Jag har bott flera gånger på HGI Times Square South och det är ett väl fungerande hotell. Frukosten brukar hålla hög standard för att vara i USA och omeletterna som du kan beställa är rejält mättande.

Vid en snabb sökning så är det natten 28-29/12 som drar iväg priset till över $400/natt, annars är det bra priser runt $180+ tax. Tom Conrad New York Downtown ligger billigare den natten, $300 + taxed for semi-flex vs. $374 + tax för HGI Times Square South.

Så precis som @Senator sa så kan det vara värt att kolla priset på enskilda nätter och byta hotell då det sänker kostnaden avsevärt.
 
Toppen