Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

rsvp

Medlem
Du flyger säkert mycket mer än oss flesta, utifrån alla dessa erfarenheter, kan du inte upplysa lite om vilka bolag som är dina topp tre när det gäller att hantera kundtjänst ärenden.

Vet inte om jag ska tolka det sarkastiskt...
...men men… När det gäller bra kundservice när något händer är faktiskt Air France / KLM och Singapore Airlines

Dessutom är dessa bolag kundorienterade och skyller inte ifrån sig när något går fel.

Jag är inte den person som klagar på allra minsta sak utan har omdömesförmåga .. Skulle aldrig få för mig att klaga att wi-fi inte fungerar ombord för att få poäng eller nåt i den stilen.. inte min stil.

Kan ge ett exempel som jag råkade ut för några månader sedan.. Åkte med Aeroflot till Tokyo och flygvärdinnan spillde en hel kanna kaffe på mig.. fick ersättning från SU för kemtvätt plus 400 USD i gåvocheck som kompensation.. Skulle aldrig gissa i min vildaste fantasi att man skulle få sånt bra bemötande.. tror egentligen att det är ett stort lotteri när det gäller "kundtjänster" …

Jag tycker att det är extremt viktigt att personer som jobbar i en kundtjänst kan förstå mig som kund likaså att de är lösningsorienterade.

Men jag är oerhörd chockad att SAS Kundservice är så pass dålig och jag köper inte detta att "de har haft en strejk" och att de har en lång handläggningstid på flera månader tack vare detta..

Och alla avdelningar på reklamationer kan inte vara drabbade av "strejken".. alla vill inte ha kompensation för inställt flyg
 
Last edited:
39040726-B42-E-4-FFD-ADFC-A978-DB30-EE2-B.jpg


Sas Lounge i CPH vid vår resa till London i februari.. Brukar visa sena bild för kollegorna när vi pratar om att man skall orka hela vägen :)
 

rsvp

Medlem
Fick veta just nu av SAS att man kan få vänta uppemot 4 månader innan de tar sig an ett reklamationsärende.. det är så att man baxnar ,(
 
Toppen