Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

lars.dec8

Medlem
När det gäller utrikes är Aviancas flaggskeppslounger (både Gold/Diamond) ett skämt. Men som regel med PP så tar jag ALLTID LATAM loungen i Bogota. Massor olika viner, lite smårätter, glass, flera sorters öl (inkl BBC, 3 cordilleras), goda säten osv. Gjorde även en review på denna för några år sedan här. Dom andra loungerna tilltalar mig inte alls.
Ja, businessloungen var riktigt usel i Bogota. Tyckte det var dåligt att man inte fick nyttja diamondloungen som star alliance Gold, men den kanske inte var bättre. Det såg lugnare ut iallafall. LATAM loungen såg trevligare ut, men jag har inte PP tyvärr.
 
Njae.. kanske en smaksak, men enligt mig så är TK det bästa alternativet (iallafall deras A330 med lieflat i 2-2-2 har varit absolut bäst både hård/mjukvarumässigt), sedan LH, därefter AV om man skall ta sig till/från Bogota/Panama i C direkt till Sydamerika med *A
För lång omväg via Istanbul. AV till London är mycket effektivare om man ska hem till Sverige.
 

Mikeswe

Medlem
För lång omväg via Istanbul. AV till London är mycket effektivare om man ska hem till Sverige.

Smaken är som baken, men föredrar TK framför AV. Försöker undvika AV om det inte är Syd/Nordamerika.. där tycker jag dom är snäppet bättre än LATAM.. kör hellre omvägen via IST, alternativt BOG-FRA.. t.o.m. IB CLO/MDE/BOG är ett alternativ..
 

Mikeswe

Medlem
Det var loungen i Lima. Har aldrig varit med om det. Jag frågade om det var ett skämt, men tyvärr var det inte det. Svårt att välja mellan Pisco sour och en öl.

Ok då förstår jag (trodde det var i BOG). AV införde dom ett system i BOG där man fick 3st, som motsvarade 3st drycker i domestic loungen för några månader sedan, men det tog dom snabbt bort..

Har antagligen varit på samma lounge i LIM dock tidigt på morgonen, tycker generellt inte någon av de lounger i LIM man kan gå in på med *A Gold / PP är något att hurra över ..

Har PP då det funkar bra (helst i Karibien), är i Guyana, TT en del och jobbar, och då är det skönt att ha någonstans att sitta..
 

holysofia

Medlem
Tveksamt om frågan passar här men chansar.

Ska flyga Avianca Madrid-Bogota-San Juan och omvänt om en månad. Business (award) men statuslös numera. Någon som vet vilken/vilka lounger dom är tillgängliga för mig på dessa tre flygplatser? Försökt läsa mig till svar men blir inte klok på det.
 

Mikeswe

Medlem
Tveksamt om frågan passar här men chansar.

Ska flyga Avianca Madrid-Bogota-San Juan och omvänt om en månad. Business (award) men statuslös numera. Någon som vet vilken/vilka lounger dom är tillgängliga för mig på dessa tre flygplatser? Försökt läsa mig till svar men blir inte klok på det.

Avianca Businesspassagerare har även tillgång till Diamondloungen i Bogota.. om du har ett prioritypass har du dock tillgång till en mycket bättre lounge (LATAM).
 

karho

Medlem
Nu har det runnit en del vatten under bron, men tänkte lyssna om någon lyckats komma överens med Lifemiles hemsida för bokning av bonusresor på sista tiden? Jag får bara error. Väljer destination och datum, men det visas inga priser. Istället är det en länk till en ny sida, och där blir det bara error :(
 
Toppen