Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

larced

Medlem
Jag flög Köpenhamn - SFO i slutet av juni. Plats i plus.
Försökte uppgradera till business med plusgrade men fick avslag.
Väl vid flygplatsen visade sig att dom uppgraderade mig ändå men gratis istället.

Så det är nog som tidigare person skrev att om det är överfullt i economy så släpper dom inte platser via plusgrade och flyttar upp folk utan vill hålla koll och göra det manuellt närmare inpå avgång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag flög Köpenhamn - SFO i slutet av juni. Plats i plus.
Försökte uppgradera till business med plusgrade men fick avslag.
Väl vid flygplatsen visade sig att dom uppgraderade mig ändå men gratis istället.

Så det är nog som tidigare person skrev att om det är överfullt i economy så släpper dom inte platser via plusgrade och flyttar upp folk utan vill hålla koll och göra det manuellt närmare inpå avgång.
Det beror nog också på hur mycket man bjuder för plusgrade, drar man mätaren i topp antar jag att man har relativt stor chans att få igenom det, jämfört med om man lägger minimumbud.
 

larced

Medlem
Det beror nog också på hur mycket man bjuder för plusgrade, drar man mätaren i topp antar jag att man har relativt stor chans att få igenom det, jämfört med om man lägger minimumbud.

Så kan det nog vara. Men om man snikbjudar som jag gjorde kan det teoretiskt löna sig i slutändan :)
 
Jag flög Köpenhamn - SFO i slutet av juni. Plats i plus.
Försökte uppgradera till business med plusgrade men fick avslag.
Väl vid flygplatsen visade sig att dom uppgraderade mig ändå men gratis istället.

Så det är nog som tidigare person skrev att om det är överfullt i economy så släpper dom inte platser via plusgrade och flyttar upp folk utan vill hålla koll och göra det manuellt närmare inpå avgång.

Gick du och pratade med dom om upgrade eller meddelade dom dig bara att de uppgraderat dig?
 

Canadien

Medlem
Det beror nog också på hur mycket man bjuder för plusgrade, drar man mätaren i topp antar jag att man har relativt stor chans att få igenom det, jämfört med om man lägger minimumbud.
Tvivlar på det, om ett plan är överbokat så vill SAS vänta ut till checkin för att se om de verkligen behöver flytta runt folk, de vill inte låsa sig mer än de redan är. Alltså vill de hålla uppgraderingarna manuella, om de ens behövs.
Plusgrade och SAS är ju två olika entiteter, kan mycket väl tänka mig att SAS inte har en aning om vilka bud som ligger hos plusgrade, utan de tilldelar bara X platser i respektive klass beroende på hur fullt det är. Men ingen vet ju detta säkert utanför de som kodat/hanterar dessa system.
 
Toppen