Då så! Äntligen lite goda nyheter i detta ärende. Skickade mitt ärende till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) den 26 september. Den 15 oktober skickade ARN ut ett "Request for response" till Air Europa med en uppmaning att svara senast den 29:e oktober.
Döm av min förvåning när jag redan den 23:e oktober fick mejl från Air Europa med följande budskap:
Dear Sirs,
In response to the complaint received with the above reference, we offer an Air Europa voucher or the monetary compensation. We attached document acceptance, looking forward to receiving duly filled in and signed,
one form by each passenger at the party.
If the bank account is not from the passenger / s, the document of acceptance must be accompanied by the corresponding
power of attorney and a copy of the passport/ID of the passenger, otherwise the document will not be accepted.
Yours faithfully,
Customer Relations Department
Air Europa
Apartado de Correos (P.O.Box) 132
07620 - LLucmajor (Baleares)
España
Fax: 971 178 439
E-mail:
reclamaciones.oficiales@air-europa.com
Fick välja på 600 euro att använda på Air Europa (giltighet endast 1 år) eller 400 euro i pengar. Blev pengar då jag inte är så sugen på att testa Air Europa igen inom kort
Nu ska vi bara vänta på att utbetalningen kommer också.
Slutet gott allting gott!