Senaste nytt

Amex platinum/centurion - problem med appen vid nya event

Resenär

Medlem
Hej,

är det bara jag som märker att appen blir oanvändbar och bara ger felmeddelanden av typen "servern kan inte nås", samma sekund som man får en notis om att nya event släppts?

Det känns som att någon/några kör en bot som monitorerar siten som appen använder. Dessutom blir många event fullbokade <120 sekunder efter att de släpps, vilket ytterligare stärker min teori.

Vad säger ni andra?
 
Jag brukar inte ha problem med att komma in för att försöka boka. Däremot har jag märkt att om jag är fem minuter sen till att boka så är biljetterna oftast slut.
 
Har haft stök med detta och uppdatera den flash som kommit, dvs för att se vad som kommit i appen som erbjudande.
Slutade med att jag installerade om appen, sen dess har det faktiskt funkat bättre - try it!

Innan hade jag precis samma, gick ej att uppdatera, "går en nå servern" och trots jag var på direkt så har nått event varit fullt pga detta :(
 

Resenär

Medlem
Återigen samma sak, får en notis om ett nytt event, går in på appen, men får bara "Kunde inte kontakta servern". Har appen installerad på två olika telefoner, samma fel på båda.

Känns som sagt som att någon kör ett program som lastar ner servern av någon anledning.
 

Link

Medlem
Vissa mobiler uppdaterar inte pushnotiser så ofta man vill utan kanske bara någon gång per tio minuter pga strömbesparing. Du märker det på att det brukar dyka upp mer än en avisering från olika appar samtidigt. Gå in i appens inställningar och ta bort alla sorters strömbesparing, kan även ligga under batteriinställningar
 

palmen

Moderator
Vissa mobiler uppdaterar inte pushnotiser så ofta man vill utan kanske bara någon gång per tio minuter pga strömbesparing. Du märker det på att det brukar dyka upp mer än en avisering från olika appar samtidigt. Gå in i appens inställningar och ta bort alla sorters strömbesparing, kan även ligga under batteriinställningar
Nu är det inte pushnotiser i sig som är problemet, de brukar dyka upp 10:00 på minuten. Problemet är att det inte finns något event att komma åt som push notisen hänvisar till. Man får ofta vänta några minuter innan eventet syns och då är det oftast fullt. Alla går väl in och gör refresh några ggr i minuten och belastar systemet än mer.
 
Toppen