Senaste nytt

Ersättare till Bank Norwegian

Robert flysas

Moderator
Blir lite snett om man ska räkna in en massa connections, man kan ju i teorin flyga från inrikes Sverige via alla tre huvudstäder också för ännu mer poäng. Man ska vara tydlig med det så ingen blir lurad om man räknar in flera extra flighter samt att poängen är för 2 personer.
För en lägre kostnad kan man flyga ARN-LAX i plus på kampanj för 6k per person och få 12k poäng per person. I jämförelse med att göra 2 resor till Rom i ditt exempel.

Stämmer. Dock var detta ett exempel på att köpa biljetter och få poäng och inte endast flyga för poäng. Alla uppgifter finns på SAS.se och där är det enkelt att se poängen man får. Jag måste alltid flyga via ARN så ibland går det fort när jag skriver;)
 

Sukhoi

Medlem
Jag kör SAS Amex premium kort. Sen Norwegian kortet. Haft både Sas mastercard premium och vanliga. Har kvar det vanliga. Numera så tar nästan alla Amex där jag handlar. Lidl, Willys mm. Så funderar på att säga upp mitt SAS mastercard. Billigare för mig att köpa poöng än ha kortet kvar!
 

Gargamel

Medlem
Med risk för upprepning men vill vara helt säker innan jag börjar laborera. Så om ens fru/sambo för närvarande har ett extra kort på ditt Amex Premium konto, kan man när man uppnått 150k, eller när som om man skulle vilja göra det, säga upp extra kortet och bjuda in henne till att skapa ett eget konto och därmed få 12k poäng själv samt 12k till henne? Efter att detta skett kan man då antingen skapa en poolinggrupp för att ”gratis” ta del av hennes poäng alt. föra över poängen till dig för en viss summa. För båda alternativen kan man säga upp hennes amex när hon fått poängen och än en gång se till att hon blir extrakortsinnehavare till dig. Finns någon form av ”karens” mellan extra kortsinnehavare - eget konto - tillbaks till extrakortsinnehavare?

Om ovanstående stämmer kommer här fråga 2. I vilka hänseende, förrutom att snabbare nå 150k med amex, är det bra att vara bägge kopplade till samma eurobonuskonto? Om man kör två separata och poolinggrupp kan väl bägge utnyttja erbjudanden som ex DI/nextory m.m. För enkla poäng samt givetvis nyttjande av tjänsten om den anses vara bra?
Angående pointpooling så behöver ni inte ha två kreditkort utan det räcker med varsitt Eurobonuskonto för att ta del av dubbla erbjudanden.
 

Isac85

Medlem
Angående pointpooling så behöver ni inte ha två kreditkort utan det räcker med varsitt Eurobonuskonto för att ta del av dubbla erbjudanden.

Precis. Det jag påstår utan att vara helt påläst är att som sambos/gifta etc. finns ingen anledning att ha ett gemensamt eurobonuskonto utan det blir mer fördelaktigt att ha varsitt och köra pointpool tillsammans för stt kunna ”double dipp” i relativt lukrativa erbjudanden som prenumerationer, matkassar etc. eller tänker jag fel?
 

Isac85

Medlem
Fungerar i teorin, men skulle absolut aldrig göra så då det kommer leda till att den möjligheten försvinner för alla.
Men när du fått din voucher kan du värva henne och få extrakort till hennes kort och ni säger upp det kortet du hade innan. Men självklart behåller ni det kortet som du värvade henne till. Att byta så kan man på sin höjd göra en gång i halvåret.
Tänk bara på att värvar du henne så är hennes spend mot voucher 0 när hon får kortet.

Precis, så i dagsläget, sen 1mån tillbaka typ, har jag skaffat ett Amex Premium där hon har extra kortet. När vi når 150K detta år. Värvar jag henne, när jag fått mina 12k för det säger jag upp mitt Amex och blir extrakortsinnehavare till henne. Nått år senare kan vi göra samma reverse igen för att få ytterligare 24k poäng till vår pool. Right?
 
Toppen