Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Canadien

Medlem
Det kan dock vara positivt för plusgrade då det troligtvis överbokas i ekonomi och några kommer behöva flytta.
Min begränsade erferenhet är att de inte använder Plusgrade för "operational upgrades", d v s är det så fullt att det kommer behöva flyttas upp folk så ger de inte Plusgrade dessa platser utan vill hantera det manuellt. Har du sett att avgångar som är så här fulla får en annan seatmap-status vid T-48? D v s att det blir lite kryss eller mer tagna säten i Business.
 
Min begränsade erferenhet är att de inte använder Plusgrade för "operational upgrades", d v s är det så fullt att det kommer behöva flyttas upp folk så ger de inte Plusgrade dessa platser utan vill hantera det manuellt. Har du sett att avgångar som är så här fulla får en annan seatmap-status vid T-48? D v s att det blir lite kryss eller mer tagna säten i Business.
Okej så det är större chans o vara där tidigt då o gå till servicedisken?
 

palmen

Moderator
Min begränsade erferenhet är att de inte använder Plusgrade för "operational upgrades", d v s är det så fullt att det kommer behöva flyttas upp folk så ger de inte Plusgrade dessa platser utan vill hantera det manuellt. Har du sett att avgångar som är så här fulla får en annan seatmap-status vid T-48? D v s att det blir lite kryss eller mer tagna säten i Business.
Ingen egen erfarenhet utan bara antaganden från min sida att de tillåter plusgrade när planet är överbokat. Finns ju trots allt en del platser i business som skulle kunna få plusgrade (även om de oftast brukar hålla just 6 platser till senare).
Lär ju bli att folk kan uppgradera på flygplatsen och i sista hand opup.
 
Ingen egen erfarenhet utan bara antaganden från min sida att de tillåter plusgrade när planet är överbokat. Finns ju trots allt en del platser i business som skulle kunna få plusgrade (även om de oftast brukar hålla just 6 platser till senare).
Lär ju bli att folk kan uppgradera på flygplatsen och i sista hand opup.
Vad gäller upgrade på flygplatsen. Om flyget går 12.25 hur tidigt bör jag vara där för att maximera chansen att få köpa en upgrade?
 

palmen

Moderator
Vad gäller upgrade på flygplatsen. Om flyget går 12.25 hur tidigt bör jag vara där för att maximera chansen att få köpa en upgrade?
Några timmar innan, gaten öppnar någon timme innan troligtvis och de hanterar detta, eventuellt kan servicecenter hjälpa till innan. Men det skiljer sig på ARN/CPH tex.
 

Fredde_G

Medlem
Om man gått från go till plus med plusgrade, har nu bokningsklass A....kan man då uppgradera till business vid in checkning?
 
Toppen