Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Maja

Medlem
Är det någon fördel pris/poängmässigt med att uppgradera vid disk kontra upgrade på nätet?
Via Plusgrade så får du ju poäng för den nya bokningsklassen, det får du ej om du uppgraderar på flygplatsen.

Priset kan vara lägre på nätet, då det är fasta priser på flygplatsen sett till poäng.
 
Tjena, ska flyga cph-sfo nu på lördag. Bokat i SAS go och tänkte försöka uppgradera vid gate. Någon som har koll på vad det kan tänkas kosta från go till plus alt go till business? Samt kan någon se hur fullt det ser ut på den flygningen i de olika klasserna?
 

squeezen

Medlem
Tjena, ska flyga cph-sfo nu på lördag. Bokat i SAS go och tänkte försöka uppgradera vid gate. Någon som har koll på vad det kan tänkas kosta från go till plus alt go till business? Samt kan någon se hur fullt det ser ut på den flygningen i de olika klasserna?
Exakt som @jumbooze säger så testa plusgrade. Går det igenom tjänat du fler baspoöng samt jag upplever det ofta billigare.
 

palmen

Moderator
Tjena, ska flyga cph-sfo nu på lördag. Bokat i SAS go och tänkte försöka uppgradera vid gate. Någon som har koll på vad det kan tänkas kosta från go till plus alt go till business? Samt kan någon se hur fullt det ser ut på den flygningen i de olika klasserna?

Har du försökt med plusgrade upgrade det skulle jag göra först om det nekas så försök vid gate

Exakt som @jumbooze säger så testa plusgrade. Går det igenom tjänat du fler baspoöng samt jag upplever det ofta billigare.

Någon idé om hur mycket man behöver buda för 2 Pers från go till plus i poäng?

Min bud är 14k poäng per person.

Brukar aldrig bjuda mer än minimum eftersom det är sluten budgivning, såvida inte poängen är på väg att gå ut och/eller du tror att du aldrig kommer flyga SAS igen.

Denna flight är i det närmsta redan slutsåld
C1 D0 Z0 J0 R0 Y1 S0 B0 P0 A0 E1 M1H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Det kan dock vara positivt för plusgrade då det troligtvis överbokas i ekonomi och några kommer behöva flytta.
De vill bara sälja 1 palts i business med finns 6 lediga stolar (vilket inte behöver betyda något)
upload_2019-8-13_9-45-24.png


Plus är rätt fullt i dagsläget också.
upload_2019-8-13_9-45-44.png


SAS vill i dagsläget max sälja 2 platser i ekonomi vilket tyder på att det är överbokat i ekonomi enligt mina "egna studier".

Hur mycket du ska buda är väl oklart men skull elägga några 100 poäng öve minimum för uppgradering till både plus och business och se om det går igenom. Annars är det att vara tidigt på flygplatsen och fixa på lördag då det brukar vara först till kvarn.
 
Toppen