Senaste nytt

Seat block när man reser som eurobonus guld på star alliance

Jag reser en del och gärna med SAS och Star Alliance.

Jag upplever att jag som EBD på SAS och EBG inom Star Alliance ofta får en seat block bredvid mig på annars nära fulla flyg.
Är det tur eller en allmän regel från vissa bolag?

Frågan uppkommer efter att jag efter take off får en granne som flyttar upp från minus utan upgrade för att sitta bredvid sitt sällskap.

Jag frågar ödmjukt om seat bock och får svaret att det är borttaget inom SAS.
Någon som vet vad som gäller inom olika bolag inom Star Alliance? Tacksam för svar.
 

Hachans

Medlem
Dessutom kan man ju köpa seat-block hos sas så det är inte borttaget.

Ja, men det är ju det som är grejen. De vill man ska köpa något som tidigare varit en informell förmån.

Tidigare har sätena alltid varit blockade fram till gaten tagit över dem om jag seatat mig som diamant. Numera är de inte det. Fritt fram för vem som helst att sitta sidan om.
 
Ja, men det är ju det som är grejen. De vill man ska köpa något som tidigare varit en informell förmån.

Tidigare har sätena alltid varit blockade fram till gaten tagit över dem om jag seatat mig som diamant. Numera är de inte det. Fritt fram för vem som helst att sitta sidan om.
Nu när jag flög till BLQ med fam så var sätet brevid mig (diamond) och fru (guld) (vi satt på två olika rader) inte valbara för dötter och son.
 
Toppen