Senaste nytt

Air Canada - operated by Qatar

Canadien

Medlem
Snubblade över en awardflight i Business på Barcelona-Montreal och de wetleasar tydligen även på Paris fram till sista Augusti

Flights Operated by Qatar Airways on Behalf of Air Canada

Kan ju vara ett roligt sätt att prova Qatars businesskabin med Eurobonuspoäng.

Verkar finnas en del tillgänglighet, men den syns inte på United, SAS sida visar dock dessa awards.
Både BCN-YUL-BCN och CDG-YUL-CDG är med A330-200 (2-2-2 i business)
På Paris har jag dock inte hittat några awards på de datum jag kikat på.

BCNYUL.JPG
 

Flixflex

Medlem
Tror ni man får Qatar catering eller Air Canada?

Flights Between Montreal and Paris

  • If you purchased an Air Canada Signature Class ticket, you will be seated in Qatar Airways Business Class and will receive Air Canada Signature Class service, including complimentary meals and bar.
 

palmen

Moderator
Tror ni man får Qatar catering eller Air Canada?

Flights Between Montreal and Paris

  • If you purchased an Air Canada Signature Class ticket, you will be seated in Qatar Airways Business Class and will receive Air Canada Signature Class service, including complimentary meals and bar.
Skukle bli väldigt förvånad om det inte är Air Canada mjuka produkt ombord.
Inte direkt så man får City Jet mat och dryck där sas kör wet lease om den jämförelsen säger något.
 

AABack2ARN

Medlem
Om man ska tro Flightradar skall dock morgondagens flygningar (13AUG) utföras av Air Transat. Vet inte om det är ett fel i datat eller ett undantag eller vad som gäller från och med nu.
 

Senator

Moderator
Intressant nog dök denna upp i en annan sökning jag gjorde på en resa ARN-LHR-YYZ-YUL-BCN-FRA-ARN som jag behöver evt. ta i september.

Anledningen till denna wet-lease är troligtvis de utmaningar som Air Canada har med B737MAX. Det kan låta konstigt att en A330 hyrs in för detta, men vad jag har läst så skulle MAX vid det här tillfälle representera ca 8% av Air Canadas kapacitet. Jag har själv upplevd ringarna på vattnet: Shuttle Service mellan YYZ-LGA-YYZ gick från A320 med 14 platser i Business till E-190 med 9. Så mycket svårare att få plats på stand-by. En A320 in där en MAX skulle flyga, eller en Air Canada A330 där en A321 skulle ha varit.
 
Toppen