Senaste nytt

Uppgradera vid gaten på Singapore Airlines

Har bokat premium ekonomi med Singapore Airlines i mars nästa år för att flyga Från Frankfurt till Singapore och sedan till Melbourne. Tänkte försöka uppgradera till business på åtminstone resan till Singapore men kanske även båda benen. Vad tror ni att det kan kosta samt vad är mina chanser till detta. Gäller för 2 personer.
Tacksam för svar.

Peter
 

squeezen

Medlem
Har bokat premium ekonomi med Singapore Airlines i mars nästa år för att flyga Från Frankfurt till Singapore och sedan till Melbourne. Tänkte försöka uppgradera till business på åtminstone resan till Singapore men kanske även båda benen. Vad tror ni att det kan kosta samt vad är mina chanser till detta. Gäller för 2 personer.
Tacksam för svar.

Peter
Headlinen heter ju ”vid gate” men där är det absolut inte säkert de säljer för pengar. Om de gör det (eller vid check-in) så finns det olika prisbilder som skiljer mycket baserat på hur angelägna de är om att flytta pax. Tex är premium economy överbokat är de nog tämligen villiga sälja upp till business för bättre pris än om det finns gott om plats osv.

För att ha större chans så hade jag som @Canadien skriver budat, går det inte igenom så kan du ju eventuellt då ha en ”andra chans” vid incheckningsdisk (snarare där än gate de säljer på upgrades).
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag förvisso inte flugit med SQ så många gånger från Changi men jag har ändå varit på flygplatsen ett antal gånger och aldrig sett några indikationer (typ skylt/papper) på att SQ sålt uppgraderingar vid gaten. Hur det är vid incheckningen vet jag inte för den har jag aldrig nyttjat.
 
Hej. Tack för era svar, varför jag ev. tror att kunna uppgradera vid Gate/incheckning är att man har kunnat det när jag har åkt över till USA. Men precis som ni skriver så är det nog ändrat till att kunna ge bud i förväg och hoppas på detta. Annars kan man ju försöka vid incheckning och hoppas. Hur långt i förväg kan man ge bud?

//Peter
 

Tonton

Medlem
Hej. Tack för era svar, varför jag ev. tror att kunna uppgradera vid Gate/incheckning är att man har kunnat det när jag har åkt över till USA. Men precis som ni skriver så är det nog ändrat till att kunna ge bud i förväg och hoppas på detta. Annars kan man ju försöka vid incheckning och hoppas. Hur långt i förväg kan man ge bud?

//Peter

Har du kollat på länken som @Canadien delade med sig av? I fösta inlägget där finns en annan länk som leder till en FAQ för MySQupgrade. Där har du dina svar :)

Här har du även en direktlänk dit: mySQupgrade Frequently Asked Questions
 

NTA

Medlem
Finns skyltar ibland vid incheckning att det går att uppgradera. Men senaste året har det blivit färre och förre gånger för att flytta uppgraderingen till SQUpgrade.
 

Voyageur

Medlem
Håller med staff på föregående inlägg. Tror inte SQ kör mycket med skambud på uppgraderingar, utan rätt enkelt pris differens mellan bokningsklasser vilket nog blir rätt dyrt. Skulle i ditt fall provat att slänga in lite över lägsta bud och se vad som händer på deras bid upgrade
 
Toppen