Senaste nytt

Bonusresa till Miami sommaren 2020

ssh9721

Medlem
Hej på er,

Sitter och letar med hjälp av SAS Star Alliance-sida award-biljetter till Miami nästa sommar, men får inte upp några alternativ som jag blir helt nöjd med. Därför provar jag att se vad expertisen kan hitta, all hjälp uppskattas enormt mycket. Har även sökt via united.com, men där lyckas jag inte alls, SAS hemsida framstår som rena drömmen i jämförelse tycker jag.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Miami
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast fredagen 26:e juni 2020
  • När vill/behöver du komma hem? Senast lördagen 1:a augusti 2020
  • Hur länge vill du vara borta? Minst fyra veckor, ju närmare fem veckor desto bättre
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business, first (vet att det inte är troligt), eller minst Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance är givet, gärna Lufthansa eller om det finns liknande bra alternativ, helst inte LOT
  • Vad är din budget? (per person) Bonusresa, har just nu 2 st 2-4-1 samt drygt 300 000 eurobonus poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Komfort och att det inte blir en alltför lång mellanlandning (om inte first då :))
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej tack
Kanske lite tidigt ute eller sent, på united.com gick det inte ens att söka returresa så sent som vi vill åka hem ännu.

Om det är något som inte är rätt ifyllt får ni gärna säga det, då detta är mitt första försök med mallen. :)
 
Bokade i Juni en resa till Miami i vinter och hittade ändå rätt lätt resor med SAS Business och SWISS Business, vilket jag trodde skulle vara svårare än det va. Vet dock inte hur det ser ut framåt 2020, men vi är nöjda med våran bokning =)

Edit: Tyckte också uniteds sida va krånglig =)
 

vegasbaby

Medlem
SAS kommer trolig ikke til å fly til Miami om sommeren. De startet med sommerpause i fjor, og fortsetter nok med dette. Swiss er ditt beste alternativ. De legger ut ganske mye i businessklasse, og har vel to avganger om dagen til Miami. TAP kan også være et alternativ. De har, så vidt jeg husker, satt inn nye A350 med 1-2-1-konfigurasjon på LIS-MIA. Du må uansett vente litt før billetter legges ut, det er 330 dager før hos Swiss.
 

ssh9721

Medlem
Tack för alla svar hittills, även fått lite tips hur söka mer effektivt, tack för det @IPC_Mataveri.

Kommer sätta upp lite sökningar enligt råd ovan, och i ärlighetens namn skulle business oavsett bolag nog glädja både hustrun och mig, då vi endast provat Plus på longhaul hittills. :)
 

ssh9721

Medlem
Nu bokat in business med LOT, till Miami via Warszawa, sista sträckan blev dock ekonomi.

Ringde för första gången till Tallin, hade kollat upp alla flighter som jag läst mig till hjälper. Kristina hette hon som hjälpte till, otroligt proffsig och fnissade nästan när jag blev så glad under bokningen, hur enkelt allt var. Ja jag kan villigt erkänna ingen van fin-resenär, enda gången business hittills var en uppgradering med Lufthansa mellan Frankfurt och Mumbai, i en gammal 747-400, med stol utan lieflat. Dock gjorde jag nog purserns dag när han upptäckte jag kollade på filmen Flygplan, var nog den enda som gjorde det den natten.

Stort tack till alla förslag och hela forumet för den delen, som gjort mitt nörderi med flyg försvarbart, samt en lika glad fru som för första gången ska testa business.
 

ldmnt

Medlem
Nu bokat in business med LOT, till Miami via Warszawa, sista sträckan blev dock ekonomi.

Ringde för första gången till Tallin, hade kollat upp alla flighter som jag läst mig till hjälper. Kristina hette hon som hjälpte till, otroligt proffsig och fnissade nästan när jag blev så glad under bokningen, hur enkelt allt var. Ja jag kan villigt erkänna ingen van fin-resenär, enda gången business hittills var en uppgradering med Lufthansa mellan Frankfurt och Mumbai, i en gammal 747-400, med stol utan lieflat. Dock gjorde jag nog purserns dag när han upptäckte jag kollade på filmen Flygplan, var nog den enda som gjorde det den natten.

Stort tack till alla förslag och hela forumet för den delen, som gjort mitt nörderi med flyg försvarbart, samt en lika glad fru som för första gången ska testa business.

Snyggt!

Håll utkik veckorna innan ni åker efter Lufthansa First, så kommer frun bli ännu gladare :)
 
Toppen