Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

gneken

Medlem
Läser att man kan göra max 50 000 SEK till annan utländskt Revolutkontomottagare eller bankkonto utomlands utan avgift per månad, men läser samtidigt här på forumet att Revolutkontot/kortet kan bli spärrat och att de kräver in lönespec, deklarationsuppgifter mm. Gäller denna spärr även om man håller sig under 50 000 SEK per månad i utlandsbetalningar?

Innan utlandsbetalningen kommer att göras kommer inbetalning till Revolut att göras via SAS MC (max 10 000 SEK per dag och max 20 000 SEK på 96h).

En annan fråga gällande Revolut, vad jag förstår har man en personlig brytpunkt/debiteringsperiod som sammanfaller med datumet man skaffade kortet, kan jag se detta datum i appen?
Kan svara på brytpunkten. Jag har inte kunnat hitta den i appen, men gick snabbt att chatta med supporten och få svaret.
 

Bankiren

Medlem
Läser att man kan göra max 50 000 SEK till annan utländskt Revolutkontomottagare eller bankkonto utomlands utan avgift per månad, men läser samtidigt här på forumet att Revolutkontot/kortet kan bli spärrat och att de kräver in lönespec, deklarationsuppgifter mm. Gäller denna spärr även om man håller sig under 50 000 SEK per månad i utlandsbetalningar?

Jag tyckte också att formuleringarna gällande 50 000 kr var lite diffusa, men jag kan nu konstatera att det enbart räknas när du växlar. Jag laddar till exempel på med DKK i appen, och växlar därefter till SEK. Dessa växlingar påverkar 50k-gränsen. När jag sedan för över SEK till mitt svenska konto, så påverkar inte detta 50k-gränsen.

Underlag kan finansiella institut begära in på vilka belopp som helst, så jag tror inte att det hänger ihop med växlingsgränsen.
 
En annan fråga gällande Revolut, vad jag förstår har man en personlig brytpunkt/debiteringsperiod som sammanfaller med datumet man skaffade kortet, kan jag se detta datum i appen?

Se bilder.

1/
b770d7f2da91d126b2e61bda4b6efbe9.jpg


2/
00d74cb3916f4b7fb15dab1acbc34b5a.jpg


3/
0a01f6c6c1641a42713c5bac08478f25.jpg


4/ Scrolla ner.

f175142f94a275ea3f733dd36dbfde7f.jpg
 

jean

Ny medlem
Om jag gör en insättning i en annan valuta än SEK, får jag då de fem extrapoängen som man får när man betalar i utländsk valuta med sitt SAS EB MC?

revolut.PNG
 

M.K

Medlem
@jean Ja du får 15p extra just nu om du är anmäld till kampanjen, vanligtvis 5p. Dock betalar du 2% i valutapåslag så inte värt det normalt då varje extrapoäng då kostar minst 40öre. Dubbelt upp mot att köpa dem av SAS direkt. Jag valde att fylla på i utländsk valuta häromdagen pga kampanjen.
 

jean

Ny medlem
@jean Ja du får 15p extra just nu om du är anmäld till kampanjen, vanligtvis 5p. Dock betalar du 2% i valutapåslag så inte värt det normalt då varje extrapoäng då kostar minst 40öre. Dubbelt upp mot att köpa dem av SAS direkt. Jag valde att fylla på i utländsk valuta häromdagen pga kampanjen.
Ah, just det. Tänkte inte alls på att man åker på ett valutapåslag då.
 

Boomboom

Medlem
Kan man använda Revolut för att göra banköverföringar och samtidigt tjäna poäng genom top-up med sitt kreditkort eller bryter man då mot någon regel?
 
Toppen