Senaste nytt

Oslo med barn

Hoogey

Medlem
Hej

Jag ska flyga med mina två barn och behöver på vilken lounge jag ska/kan hinna med i Oslo.

Jag har EBG (och Amex Elite om det spelar någon roll).

Rutt
AGH-ARN
Transfertid 50 min
ARN-OSL
Transfertid 1 h 30 min
OSL-LKN

På Arlanda känner jag mig hemma, men är ny på Gardermoen. Har läst på forumet men mycket handlar om en relativt nyligen genomförd ombyggnad. Vad jag behöver veta är:

1) Vilken lounge är bäst? Eller bäst lämpad för barn?
2) Når och hinner jag med den loungen? (Gissar att jag måste ta mig från utrikes- till inrikesterminalen)

Enligt SAS kundtjänst kan jag numera checka in bagaget till slutdestination och måste inte krångla med det i Oslo (verkade vara ett problem tidigare). Men gissar att jag måste igenom någon pass- eller säkerhetskontroll mellan terminalerna. Om den bästa loungen ligger på ”fel” sida kanske det blir svårt att hinna med?

Hoppas någon kan hjälpa mig!
 

Brandten

Medlem
Du behöver gå ut genom tullen, höger, upp, höger, vänster, rakt fram för att gå igenom säkerhetskontrollen. Ta sedan vänster och gå 50m så ser du den relativt nya och superfräscha SAS loungen mitt emot gate A2. Fotade och skrev om den i den här tråden.

Du kommer nog ha ca 45min i loungen efter att du gått ut (och in) samt tid för boarding.

Jag såg inget lekrum/hörna för barn i den loungen tyvärr. Men eftersom det är den enda loungen i domestic så blir ju valet lätt. :)

Utrikes och inrikesterminalen på OSL är samma byggnad så du behöver inte krångla med att ta dig mellan terminalerna (typ med tåg eller buss).

Bagaget ska gå hela vägen nu när dom äntligen fått ordning på sitt connecting Norway strul som var för något år sedan.
 
Last edited:

Hoogey

Medlem
Tack för utomordentligt snabbt svar och fina bilder i din tråd. Förstår jag det rätt att den ”vanliga” loungen, vid gate A2 är den bästa? Det verkar ju finnas en lounge även vid E2. Är någon av dessa guld-lounger?
 

Brandten

Medlem
Tack för utomordentligt snabbt svar och fina bilder i din tråd. Förstår jag det rätt att den ”vanliga” loungen, vid gate A2 är den bästa? Det verkar ju finnas en lounge även vid E2. Är någon av dessa guld-lounger?
E2 är vanliga SAS loungen och Guldlounge (genom spärrarna) men den ligger i utrikesdelen så du kommer inte in där vid ankomst då de oftar deboardar på separat gångbro där du slussas direkt ner mot taxfree och utgång. Du hinner troligtvis inte gå ut från ankommande ARN flyg, genom tullen, checka in, gå in till utrikes, lounga, gå ut igen och sen till inrikes.
 
Toppen