Senaste nytt

SAS Webshopping

Brandten

Medlem
Man hänvisade efter vidare mailkorrespondans till SIDANS (SAS shopping) villkor snarare än butikens egna villkor som jag visade ovan. Där står det:

To receive EuroBonus points you must be logged into the online shopping portal with your EuroBonus membership number and your EuroBonus password. In addition, you must use only valid links to access a participating reseller's website and you must complete the transaction in the same session.
 

M.K

Medlem
Jag beställer från apotek någon gång per år men märkte igår att Hjärtat var borta. Jag har i princip beställt allt därifrån länge. Jag testade därför från Kronans apotek. 40p/100 istället för som tidigare 50p från Hjärtat, men mailet kom strax efter från SAS att det var registrerat så det fungerade.

Köpet blev även några procent billigare vid jämförelse, samt att de till skillnad från Hjärtat tog Amex. Med andra ord verkar detta vara ett bra apotek att byta till framöver.
 

squeezen

Medlem
Jag beställer från apotek någon gång per år men märkte igår att Hjärtat var borta. Jag har i princip beställt allt därifrån länge. Jag testade därför från Kronans apotek. 40p/100 istället för som tidigare 50p från Hjärtat, men mailet kom strax efter från SAS att det var registrerat så det fungerade.

Köpet blev även några procent billigare vid jämförelse, samt att de till skillnad från Hjärtat tog Amex. Med andra ord verkar detta vara ett bra apotek att byta till framöver.
Fast hjärtat har jag betalat med amex hur länge som helst. Det som var bättre med hjärtat bar ju koppling till ICA bonus så det blev bra dubbeldipp.
Beställde typ 1/mån på hjärtat fram till i maj.
 

M.K

Medlem
@squeezen Hur gjorde du då? En stund sedan sist, men jag vill minnas att det var MC i webshopen?

Jag gick med i Kronans program igår och de ger 3%. Blir väl typ samma bonus som Hjärtats?
 

squeezen

Medlem
@squeezen Hur gjorde du då? En stund sedan sist, men jag vill minnas att det var MC i webshopen?

Jag gick med i Kronans program igår och de ger 3%. Blir väl typ samma bonus som Hjärtats?
Checkade ut via klarna på hjärtat. Även fysiska butiker hjärta jag varit i tar amex.

Minns inte hjärtat/icas program men handlar mat där så bra det gick in i samma pott så att säga, kommer bara vara kronan apotekprylar in på det kontot.
 

M.K

Medlem
@squeezen en stund sedan jag handlade men ganska säker på att det bara gick med MC. Kanske ändrats sista tiden. I butikerna har de alltid tagit Amex. Nu spelar det dock ingen roll då det såklart är sluthandlat på apotek Hjärtat för min del.
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
@squeezen en stund sedan jag handlade men ganska säker på att det bara gick med MC. Kanske ändrats sista tiden. I butikerna har de dock alltid tagit Amex. Nu spelar det dock ingen roll då det såklart är sluthandlat på apotek Hjärtat för min del.
Vet inte om jag missat något men är inte meds.se i princip alltid billigare än dessa apotek? Ger dessutom 50 poäng per 100kr och tar Amex.
 

squeezen

Medlem
Samma här @M.K
Folk undrar nog vad man är för miffo som hämtar stora paket var 3:e vecka men insåg att blöjor (som man ändå behöver med två små) var en riktig guldgruva gandla via apoteket och hämta ut på lokala ica. 50/100 samt 20/100 med amex ger bra utd då det konsumeras en del blöjor och det är tusan inte gratis... kronan körde ju rätt ofta kampanjer innan med 80/100 får
Hoppas de kommer tillbaka
 

M.K

Medlem
@Samosaguas Tack för tipset. Jämförde min order och just i detta fallet var Meds 3,7% dyrare ser jag. En av artiklarna var dessutom slut på lager. Vid nästa tillfälle ska jag absolut gå in på deras sida också innan köp. Apoteksbonusen tar jag inte med i räknestycket då jag kan leva utan en tråkig check någon gång i bland.
 
Toppen