Senaste nytt

Thai devalverar Royal Orchid Plus

danielhog

Medlem
Såg i en annan tråd att thai ev börjat släppa business typ 90 dagar innan, kommer dock inte ihåg vilken. Kan ju stämma rätt bra om ni ser fram till oktober.
 

Canadien

Medlem
Men om det är höstlov så togs nog de platserna redan i Nov/Dec förra året då de fortfarande släppte business 340 dagar innan. Jag bokade 4 pax jul 2019 strax efrer nyår iår.
 

bankb

Medlem
Såg i en annan tråd att thai ev börjat släppa business typ 90 dagar innan, kommer dock inte ihåg vilken. Kan ju stämma rätt bra om ni ser fram till oktober.

Hoppas att det stämmer. Väntar på att kunna boka en resa i mars, men lär få vänta ett tag innan det är möjligt.
 

EBGGOT

Medlem
Men om det är höstlov så togs nog de platserna redan i Nov/Dec förra året då de fortfarande släppte business 340 dagar innan. Jag bokade 4 pax jul 2019 strax efrer nyår iår.


Bangkok är ju både en extremt viktigt och populär hub och destination och börjar inte TG släppa platser dit är det riktigt kasst. Sedan antar jag att *A har något typ av krav etc också på alla sina medlemmar? Oavsett så är läget just nu och riktigt illa ...
 

EBGGOT

Medlem
Om de räknar med att kunna sälja biljetterna varför skall de då låta dem gå som awards?

Klart det skall sälja dem om det kan dock så kan man ju undra hur det kan gå från extremt generösa till noll awards. Då bör ledningen missbedömt läge extremt grovt under många år.
 

apknug

Medlem
Klart det skall sälja dem om det kan dock så kan man ju undra hur det kan gå från extremt generösa till noll awards. Då bör ledningen missbedömt läge extremt grovt under många år.
Det är exakt vad de gjort i decennier, Thai har visat röda siffror så länge jag kan minnas.

Man får nog jämföra med SAS om man vill se ett lika illa skött bolag.
 

bankb

Medlem
Om de räknar med att kunna sälja biljetterna varför skall de då låta dem gå som awards?

Om man tittar på prissättning, kampanjer och hur bokade kabinerna har varit de gånger jag flugit (3-4 gånger per år) så är väl CPH den enda destination där de kanske kommer kunna sälja alla biljetter.

Arlanda lär ha ett gäng tomma platser per avgång om de inte kör awards. Eller så blir det prissänkning rejält, vilket är positivt för mina revenue biljetter :)

Hur funkar det egentligen med ersättning mellan bolagen för vid awards? Antar att flygande bolag får nån form av ersättning från det aktuella bonusprogrammet?
 

aikelo

Medlem
I förra veckan hittade jag faktiskt business med A 380 från MUC eller om det var FRA till Bangkok andra helgen i mars (kollade på SAS) och sen vidare till Bali med 747.
Sökte GOT - DPS

EDIT: hittade t.o.m en skärmdump
88c16a43fd7b82508f54e5167281541c.jpg
 

Jonas C

Medlem
Thai var extremt generösa under en period från den 1 nov förra året till mars i år när de nya förändringarna trädde i kraft. Möjligt att hitta upp till 8 platser i business till och från Europa och 4 platser i First. Får vara glad att jag själv lyckades boka en Thai First i jan nästa år, precis innan ridån föll.
 
Toppen