Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Brandten

Medlem
Såg BRA landa både i Tivat och Split med Avro:na. Kan inte vara kul att flyga charter med dom där gamla planen. Stackars passagerare.

Tycker inte ett dugg synd om pax. Dom har alla möjligheter och alternativ att ta sig till dessa destinationer med andra bolag både i Plus eller Business.

Edit: Lika bra att tillägga andra bolag = charter, reguljärt, bokningsklasser.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Så alla som inte har råd med de dyraste alternativen förtjänar att lida?

Jag tänkte inte ens bemöda mig att svara egentligen då det kommer att spåra ur men lida.... Come on . Stanna hemma då för f om det är så illa.

Dessutom en enkel sökning visar att det inte alltid är dyrare att flyga med andra bolag, DY, SK eller Thomas Cook. Pitch på BRA är 30", samma som SK kör på samma sträcka GOT-SPU, stolsbredden är 42cm medan SK har 45cm så SÅ illa kan det ju inte vara.

Har inte ens sett någon PAX som klagat utan att denna diskussion blossade upp endast här på forumet.
 
Last edited:
Jag tänkte inte ens bemöda mig att svara egentligen då det kommer att spåra ur men lida.... Come on . Stanna hemma då för f om det är så illa.

Dessutom en enkel sökning visar att det inte alltid är dyrare att flyga med andra bolag, DY, SK eller Thomas Cook. Pitch på BRA är 30", samma som SK kör på samma sträcka GOT-SPU, stolsbredden är 42cm medan SK har 45cm så SÅ illa kan det ju inte vara.

Har inte ens sett någon PAX som klagat utan att denna diskussion blossade upp endast här på forumet.

Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?
 

palmen

Moderator
Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?
Jag tror att majoriteten av dessa resenärer är glada att de kommer iväg på semester (eller åtminstone bokat resa). De lider inte det minsta ombord och om det nu var så jobbigt hade de gjort andra val.
 

LPC123

Medlem
Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?

Har flugit charter till alperna med BRA ett par ggr. Har då inte haft något annat alternativ som funkat. Har dock valt bort dom helt på mina inrikes flygningar och kommer INTE börja igen med ATR! Sitta i det brummet funkar knappt till Gotland så till övriga destinationer är no no!
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Jag tror att majoriteten av dessa resenärer är glada att de kommer iväg på semester (eller åtminstone bokat resa). De lider inte det minsta ombord och om det nu var så jobbigt hade de gjort andra val.

Jag tror inte heller särskilt många lider betydligt av att flyga charter med RJ100-planen. Ifrågasätter attityden att man har sig själv att skylla om man serveras en undermålig produkt i ekonomi bara för att man inte betalat premium.
 

Brandten

Medlem
Jag tror inte heller särskilt många lider betydligt av att flyga charter med RJ100-planen.
Så alla som inte har råd med de dyraste alternativen förtjänar att lida?
Du skrev ju det iof...

Anyway. Du överanalyserar ordet business i sammanhanget. Jag har ju skrivit ovan att det gäller andra bolag också och även kommit med fakta som visar att det bör vara likvärdig komfort hos andra bolag. Du själv har ju inte kommit med så mycket vettigt innehåll.
 

TasselT

Medlem
Visst, BRA har gamla flygplan som är mer än 20 år gamla, men bara för att du t ex väljer att flyga med Lufthansa så innebär det inte att du får åka nytt och fräscht bara för att flygplanstypen är A320. Du kan få åka med 30 år gamla D-AIPB så väl som splitter nya D-AIWI.

Däremot får man väl förvänta sig att D-AIPB har renoverats och underhållits som det ska och att motorerna är relativt nya.

/ TT
 
Toppen