Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Berglund

Medlem
Frågade lite extra denna gång om uppgradering till executive/loungen och förstod det som (tyvärr) att man har som policy att inte uppgradera HHG att få det via Executive rum. Då loungen är liten.
Det tycker jag låter som en utmärkt policy just för att loungen är liten och lätt/snabbt blir full när det bjuds på mat. Det blir inte trevligare för någon om ännu fler bjuds in.
 
Last edited:

Isak21

Medlem
I ett svagt ögonblick (se bakgrund här http://www.businessclass.no/forum/t...toppa-eller-heja-på-en-hilton-narkoman.97085/) bestämde jag mig för att-göra klart min Fast track challenge till Diamond lite väl snabbt, så under juli/början på augusti har jag bott 9 (!) stays på Hilton Slussen och 1 på Tallinn Park.

Jag fick sen till slut HHD, fast endast till mars 2020 med krav på en jäkla massa stays/nights/points innan 2019 var slut, vilket tog mig på sängen.

Jag lyckades sen med ett otroligt affektivt men sakligt mail till diamond-support (haranger om det felaktiga löftet jag fick tidigare i deras chatt, ömsesidig lojalitet och uppskattning blandat med förståelse för att jag inte drar in så mycket revenue osv) få det förlängt till mars 2021, så nu under 2020 får vi väl se om jag lyckas kvala in "på riktigt" inför framtiden.

Nåja, här kommer en redogörelse över uppgraderingar, och en ganska överflödig fall-studie kring Hilton Stockholm Slussen.

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 4/7 - 5/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room på plats: Först när ja frågade om uppgradering sa den märkliga receptionisten ”nej de är fullt”. Då frågade jag specifikt efter ett rum med twin beds, då helt plötsligt gick det och jag fick. Var där med en vän.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 7/7 - 8/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Ingen uppgradering fastän det fanns rum tillgängliga att boka i högre kategorier på hemsidan. Jag frågade lite försynt vad det beror på att det inte går, fick något svamlande svar om kvoter hit och dit och ostädade rum av en märklig receptionist (ej samma som förra, men en till märklig). Jag kan nog konstatera att det berodde mer på receptionistens ovilja att vara flexibel än faktiskt fullt.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 10/7-11/7
Bokat : Queen Guest Room (award stay, ångrar givetvis slöset av poäng i efterhand)
Uppgradering: King Deluxe Room på plats, utan att jag sa något, trevlig receptionist
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 12/7 - 13/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Uppgraderad i appen först till King Executive Room with View, lite senare såg jag att de hade ändrat igen till King Junior Suite with view (enligt receptionisten på grund av oväntat fullt, jag såg mycket flygfolk i repan, kanske något försenat crew / flyg). Så jag blev uppgraderad pga bara en natt, och att de försökte pussla ihop någon sorts emergency. Receptionisten lät nästan (?) irriterad att jag hade fått en svit. Lounge ingick inte, vilket är helt i sin ordning.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Tallinn Park
Datum: 13/7 - 15/7
Bokat : King Guest Room (billigaste)
Uppgradering: Uppgraderad i förväg i appen till King Executive room with bay view - vilket som folk känner till endast innebär högre rumsplan och access till en trevlig lounge med utsikt. Alla rum på denna property är i min mening fantastiska, och Tallinn är så himla trevligt å besöka.
Antal nätter: 2
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 21/7 - 22/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: King Executive Room with View i förväg (besökte aldrig lounge, checkade in 23 typ)
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 25/7 - 26/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room i förväg > sen på plats frågade jag om King > fick då rum 7015 som i min mening är typ som en svit, en av deras hörn-rum med lite märklig men kul layout.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 28/7 - 29/7
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room i appen > frågade om King Deluxe och fick rum 3001, åter igen billas som deluxe men större än deras junior-svit :O super-kul rum på hörnet med bra utsikt och stort som bara den.
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 1/8 - 2/8
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe with View (efter att ja frågade, ej i appen) mycket trevlig receptionist som verkligen ansträngde sig för att hitta en bra lösning. Good vibes!
Antal nätter: 1
Status: HHG

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 4/8 - 5/8
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Uppgraderad i förväg till Twin Deluxe > frågade om King > fick rum 2001 (återigen, stort hörn-rum som 3001 fast en våning under)
Antal nätter: 1
Status: HHG

Det man kan konstatera är att det råder en väldigt stor variation i personalens förmåga att leverera god service och bra lösningar, både på frukost och i reception. Man kan spekulera i vad det beror på, men at the end of the day är jag tacksam att det ens finns en Hilton property i Stockholm som möjliggjorde denna väg till HHD.

Nu till helgen ska jag besöka Lissabon och deras DoubleTree, så vi får se vad HHD ger för något i praktiken! Jag känner dock lite att man kan känna på sig redan nu att HHG duger alldeles fullgott om man inte på naturlig väg har res-mönster där det är uppnåeligt utan ansträngning att ta sig nära gränsen. Men utan att prova vet man aldrig ;)
 
Hotell: Hilton Garden Inn Bali Airport
Datum: Aug 2019
Bokat : King Guest Room
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell:
Conrad Bali
Datum: Aug 2019
Bokat : Deluxe Garden King
Uppgradering: Conrad Suite Twin
Antal nätter: 2
Status: HHD

Hotell: Hilton Bali Resort
Datum: Aug 2019
Bokat : King Deluxe Ocean View
Uppgradering: King Cliff Tower Ocean View
Antal nätter: 3
Status: HHD

Fick först ett King Cliff Tower Lagoon Access men rummet luktade starkt fukt/mögel så vi bad om att få byta. Lagoon Access var dessutom inte supertrevligt då man fick barnpoolsområdets stökiga miljö rakt in i rummet.
 

Gargamel

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 24/8 - 25/8
Bokat : Queen Guest Room
Uppgradering: Nej
Antal nätter: 1
Status: HHG

Fullbokat hotell = ingen uppgradering för mig :(
 

Lollet

Medlem
Hotell: Hilton Tallinn
Datum: 28/8 - 1/9
Bokat : King guest room
Uppgradering: King deluxe one bedroom suite
Antal nätter: 4
Status: HHG

Väldigt nöjd med denna då den är bokad i polarens namn (som inte har status) via third party. Slängde iväg ett mail till managern då jag bor här ett par gånger per år och resultatet blev ju bra :)
 
Toppen