Senaste nytt

Negraderad från first till business..

wille

Medlem
Köpte i våras en resa i first med Lufthansa till Hong Kong när det var möjlighet om 2-4-1 i first, och allting blev riktigt kul - vi skulle flyga till både MUC och FRA, samt även köra A380 och A340 på samma resa!
Så här trevligt skulle vi ha det:
Namnlös.png


Nu till det tråkiga, för två dagar sedan skickar Lufthansa om att vi har ändrat säte på grund av byte av flygplan. Spännande tänkte jag och loggade in vilken kul ändring till det positiva som hade kunnat ske.. till min bestörta förvåning visar det sig att min A380 är borta, och ändrad till A340 - kanske inte hela världen. Dock har de tagit bort first på utresan och satt oss i business i en 747, samt förkortat layovern på väg hem från tidigare 5 timmar och 30 minuter till dryga 60 minuter...!
Kolla vilken katastrof:

byte av plan.png


Detta kunde inte vara sant, så jag ringer First Class hotlines och påtalar att ni har gjort ett misstag - till svar får jag:
"Vi ber om ursäkt, vill du göra några ändringar får du betala 410 euro per person, och vill du avboka resan i sin helhet - ja då kostar det också 410 euro per person".
Jag tackade för samtalet och sitter helt apatisk, jag har betalat för first, men får business class. Eller hade jag bara en sommarpraktikant på andra sidan telefonlinjen som inte kunde kontrollera mina rättigheter bättre?
 

Vindpilen

Medlem
Är detta alltså en betald biljett direkt med Lufthansa?

Som tidigare sagt så: HUACA.

Förklara i lugn ton att du har betalt för First och har blivit nedgraderad, därav vill du ändra till en annan ut- och hemresa. Många gånger står det i mailet du får när du blivit ombokad på detta sätt något i stil med "Om den nya resplanen inte passar ber vi dig att kontakta oss för att bli ombokade".

Du ska inte betala en krona för detta
 

J-Dog

Medlem
Köpte i våras en resa i first med Lufthansa till Hong Kong när det var möjlighet om 2-4-1 i first

Gissar det är en award...

Edit: Kanske ändrar mig. Är nog companion-kampanjen. Den var iofs inte 2 för 1 utan 2 för reducerat pris men det är förmodligen den.
 
Toppen