Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Capa

Medlem
Jag hade tagit 2, nu är väl detta inom ett par månader så du kan ju hoppas på att TG inte tar bort F på dina rutter :) Blev själv av med BKK-CDG nyligen då de ändrade från 380 till 777....

Exakt samma här. Segt. Har satt lite rutter på bevakning men ser inte så ljust ut just nu. Med OZ borta och SQ SIN-CPH borta så finns det inte så mycket annat än TG i F från Europa till Asien för 2 personer... får hoppas på LH 14 dagar innan eller TG från någon av de andra städerna.
 

Capa

Medlem
@Capa @Canadien när i tiden var era bokningar som försvann... ska de alltså ev ta bort F från CDG och/eller LHR?

Ser att jag missat at posta i lyckade bokningar-tråden, ajaj. Detta är nu i november (W19 tabell). Blev precis som @Canadien skriver notifierad om equipment change i slutet av juli. Tror bara att CDG har ändrats so far, ska försöka få till från LHR eller FRA istället. Man vet aldrig med TG..
 

Tonton

Medlem
Ser att jag missat at posta i lyckade bokningar-tråden, ajaj. Detta är nu i november (W19 tabell). Blev precis som @Canadien skriver notifierad om equipment change i slutet av juli. Tror bara att CDG har ändrats so far, ska försöka få till från LHR eller FRA istället. Man vet aldrig med TG..

First försvinner från London när sommartabellen drar igång S20 - men innan dess finns det inga rapporterade ändringar på den linjen.
 

Fredde18

Medlem
Om jag bokar awardresa, ex USA med SAS dit och åker en annan StarA hem blir det då en blandning av poänguttag då SAS tar 100k (60k enkel) och övriga StarA 130k (78k enkel). Blir det då 138k totalt eller kostar det 130k poäng?
Det senare vore väl mest rimligt tycker jag...
 

Tonton

Medlem
Om jag bokar awardresa, ex USA med SAS dit och åker en annan StarA hem blir det då en blandning av poänguttag då SAS tar 100k (60k enkel) och övriga StarA 130k (78k enkel). Blir det då 138k totalt eller kostar det 130k poäng?
Det senare vore väl mest rimligt tycker jag...

Blandar du in andra bolag än SAS i en bokning så blir det en Star Alliance-bokning.
 

squeezen

Medlem
Någon mer som har fått detta:
upload_2019-8-9_11-40-37.png

När de försökt avboka en award på Sas.se
Det avser endast SAS flyg.
 
Toppen