Senaste nytt

Intjäning av EuroBonuspoäng (Inom alla områden)!

Jackie

Medlem
Hur länge brukar det ta innan man får poängen?

Har köpt på Gymgrossisten, Apoteket Hjärta, Vimla etc sedan 2 månader tillbaka men har inte sett några extra poäng trilla in på kontot.
Det enda jag fått ifrån är Fortum.
 

Big Birger

Medlem
Väldigt olika. Från någon timme till "aldrig". Det behövs någon form av Excel-ark för att hålla reda på vilka poäng som är "på väg" och vilka som de missar och som måste efteranmälas. Det går tyvärr inte att lita på att allt fungerar som det ska...
 

Jackie

Medlem
Väldigt olika. Från någon timme till "aldrig". Det behövs någon form av Excel-ark för att hålla reda på vilka poäng som är "på väg" och vilka som de missar och som måste efteranmälas. Det går tyvärr inte att lita på att allt fungerar som det ska...

På det viset.
Tack för svar!
 

Fredde18

Medlem
Ett Nintendo Switch (konsolen) ska införskaffas. Just nu är spend på Amex prio 1 men kan man dubbel-dippa och få poäng via shoppen är det ju trevligt. Är någon bekant med nån nätbutik i shoppen som säljer konsolen SAMT tar amex? CdOn, Dustin och Ginza, som ju finns i SAS-shoppen tar tyvärr inte amex vad jag kunnat se. Men ibland är det ju vissa butiker man inte har koll på som ändå säljer det man jagar. (Jag hittade tex lite Nintendo-prylar på Ellos!! fast inte det vi skulle ha..)

Så, nån som har ett tips på någon annan affär i Eurobonus-shoppen?
 

chaudi

Medlem
Ett Nintendo Switch (konsolen) ska införskaffas. Just nu är spend på Amex prio 1 men kan man dubbel-dippa och få poäng via shoppen är det ju trevligt. Är någon bekant med nån nätbutik i shoppen som säljer konsolen SAMT tar amex? CdOn, Dustin och Ginza, som ju finns i SAS-shoppen tar tyvärr inte amex vad jag kunnat se. Men ibland är det ju vissa butiker man inte har koll på som ändå säljer det man jagar. (Jag hittade tex lite Nintendo-prylar på Ellos!! fast inte det vi skulle ha..)

Så, nån som har ett tips på någon annan affär i Eurobonus-shoppen?

Webhallen.
 

Berglund

Medlem
Nu var det länge sedan jag handlade på Ginza men visst tar dem både Paypal och Klarna?!

Koppla ditt Amexkort som förvalt betalningsmedel för ditt Paypalkonto och välj Paypal betalning hos Ginza - klart!

Eller försök med Klarna...
Ibland spärrar handlarna just Amexbetalning via Klarna så det går aldrig att lita på dem. Under själva ”köpprocessen” håller du noga utkik efter en undanskymd, närmast dold länk med små gråa bokstäver som säger något i stil med ”betala med kort” - välj den och knappa in ditt Amexkort och slutför köpet. Verkligen inte ”smooth” alls utan bara väldigt krångligt system för att på alla sätt lura dig att köpa via faktura istället för med kort.

Därför - välj Paypal om det går!
 
Last edited:

Fredde18

Medlem
Nu var det länge sedan jag handlade på Ginza men visst tar dem både Paypal och Klarna?!

Koppla ditt Amexkort som förvalt betalningsmedel för ditt Paypalkonto och välj Paypal betalning hos Ginza - klart!
Därför - välj Paypal om det går!

Tack, har faktiskt inte använt Paypal tidigare men det kan ju vara ett bra tillfälle att skapa ett konto. Då öppnas ju fler dörrar med just Amex. Tack för tipset!
 

PhNi

Medlem
Jag lånar tråden lite. Men det är möjligen att det kan hjälpa oss alla då det är inom ämnet intjäning eurobonuspoäng :)

Vi hade en diskussion i gänget där någon tog upp att eurobonus har en maxnivå på intjäning. Vad jag veterligen vet så finns det ingen övre gräns på poäng du kan tjäna in hos eurobonus. Det jag vet är att det billigare Sas Eurobonus Mastercard har en maxgräns på 200 000 kronor.

Är det något jag missat annars? Inget av amexkorten har gränser?
 
Toppen