Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

WF789

Medlem
Sträcka: CPH-ORD
Datum: 2019-07-19
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 20025 p
Bid strength: lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ~6 måneder før. Endret bud 1 måned før
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: C1 (Y0/E0)
Gick uppgradering igenom: Nei, 36h. Like etterpå kom det sms med tilbud om oppgradering for poeng/cash på flyplassen. Flighten ser ovebooket ut i Go.
 
Sträcka: NCE - GOT
Datum: 2019-08-07
Från kabinklass: SAS Go Youth Light
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 385 :-
Bid strength: Strax över lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: tio dagar
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: Okänt
Gick uppgradering igenom: Ja

Blev väldigt överraskad på få sitt bud igenom på denna.
 
Jag har precis lagt bud på GOT-PVG och PEK-GOT.
Hur fungerar det när man lägger bud både på Plus och till Business, vilken värderas högst och kan man "vinna" båda och sedan få välja?
Eller går det först på Business och om man ej "vinner" det så går det vidare till Plus?
 

Hachans

Medlem
Jag har precis lagt bud på GOT-PVG och PEK-GOT.
Hur fungerar det när man lägger bud både på Plus och till Business, vilken värderas högst och kan man "vinna" båda och sedan få välja?
Eller går det först på Business och om man ej "vinner" det så går det vidare till Plus?

Business provas först. Blir det nekat går det till plus.
 

Fredde_G

Medlem
Sträcka: CPH-BOS
Datum: 2019-08-12
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 36545 poäng
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2 veckor
Gick uppgradering igenom: 47 timmar
 

krasnyj

Medlem
Sträcka:CPH-EWR
Datum: 14/8
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 35 250
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2 mån innan budade jag 45K points som var lägsta då. Kollade 4h innan 48h gränsen och då hade lägsta gått ner till 35K points och då säknte jag mitt bud.
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: 9+ C och 9+ Y.
Gick uppgradering igenom: 47 timmar innan. Många platser kvar än, se bild.
 

Attachments

  • CUPG.JPG
    CUPG.JPG
    22,6 KB · Visningar: 339

Rickard_O

Medlem
Sträcka: ARN-EDI
Datum: 2019-08-22
Från kabinklass: SAS GO Smart
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 700SEK
Bid strength: Strax över lägsta, 'Still modest'
Eurobonusstatus: Ingen
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 6 dagar
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: N/A
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h timmar innan avgång.
 
Last edited:
Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2019-08-21
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 23 420 p
Bid strength: Mer eller mindre lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca två veckor innan
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: Vet ej
Gick uppgradering igenom: Ja, ca 40h innan.
 
Hade 4 st resor inplanerade med 10 000 p tot i intjäning. Behövde 15 000 så jag budade på alla 4.
Sträcka: CPH - GDN - CPH
Datum: 2019-05 - - 2019-07
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 40 000 poäng (8 x 5 000)
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: En vecka
Gick uppgradering igenom: Ja, 36 timmar innan avgång alla 8 ggrna. Så jag fick mina 15 k poäng för 27 000 poäng (6 250 x 4 poäng) istället för att konvertera 50 000 poäng.
 
Toppen