Senaste nytt

Hotellfunderingar & tips gällande Singapore & Bangkok april 2020

Sebbef83

Medlem
@Sebbef83 Tack för input. Frukosten har jag per automatik gratis via status så den får jag på köpet. Frågan är om det är värt att betala till för access till loungen eller ej i övrigt.

Vad var det som var bättre på Hilton i Singapore enligt dig?

Jag personligen tycker det är trevligt med evening cocktails och även möjligheten att välja om jag ska inta frukosten på restaurangen eller loungen, och vi brukar vara två som reser så då känns det värt det. Jag hade inte betalat för det på Conrad i Singapore.

Conrad Singapore var lite för dated, dålig lounge and tråkig pool area.

Hilton Singapore är har både äldre och renoverade rum, bättre lounge och poolarean är på högsta våningen dock inget som vi använde vid vår vistelse. Hotellet ligger på Orchard Road, shoppinggatan i Singapore, så det finns mycket mer att göra runt hotellet.
 

Abbs

Medlem
Jag personligen tycker det är trevligt med evening cocktails och även möjligheten att välja om jag ska inta frukosten på restaurangen eller loungen, och vi brukar vara två som reser så då känns det värt det. Jag hade inte betalat för det på Conrad i Singapore.

Conrad Singapore var lite för dated, dålig lounge and tråkig pool area.

Hilton Singapore är har både äldre och renoverade rum, bättre lounge och poolarean är på högsta våningen dock inget som vi använde vid vår vistelse. Hotellet ligger på Orchard Road, shoppinggatan i Singapore, så det finns mycket mer att göra runt hotellet.
Var du på Conrad innan eller efter renoveringarna?
 

Mangostan

Medlem
Betala extra för lounge på Conrad och Millenium? Vad är ditt tips @MartinH
Jag skulle inte göra det. Jag bodde på Hilton Sukhumvit, Conrad och Millenium i Bangkok som HHG förra året. Fick loungetillgång i samtliga fall, även trots att jag på Hilton Sukhumvit inte alltid fick executiverum på mina fem eller sex vistelser. Om det skiter sig ändå så gör det ju inget i en stad som Bangkok. Man sitter bara och trycker i sig saker för att det är "gratis". Ändå bättre att gå ut och äta tycker jag.
 

Maja

Medlem
@Mangostan Tack för input! :)

Tror dock att jag sitter i en lite knepigare situation som jag troligen behöver boka en Family suite på Millennium och nästa steg blev Panaromic Executive Suite - tveksamt om de uppgraderar mig till det?!?
 

micke99

Medlem
@Mangostan Tack för input! :)

Tror dock att jag sitter i en lite knepigare situation som jag troligen behöver boka en Family suite på Millennium och nästa steg blev Panaromic Executive Suite - tveksamt om de uppgraderar mig till det?!?

Är lounge är väldigt viktigt så är det nog bäst att boka det. Men jag skulle kollat på pris skillnaden, Är det en stor skillnad kan man lika bra dricka och käka lite smått på en trevlig bar eller dyligt.

Jag gillar att ha tillgång till lounge på vissa resemål främst i Europa etc. men BKK är ett ställe jag vill spendera tid ute på stan.

Därav tycker jag DT är bra, Lite fika i baren på kvällen sen går man ut och äter på en trevlig restaurang.

Men alla är vi olika ;)
 

Lollet

Medlem
Det kanske är sagt någonstans redan, men om du är HHG och ska bo på Conrad Singapore så räcker det att boka Premium King för att få lounge. Det gjorde vi i juni.
 

Maja

Medlem
Det kanske är sagt någonstans redan, men om du är HHG och ska bo på Conrad Singapore så räcker det att boka Premium King för att få lounge. Det gjorde vi i juni.
Tack, det har vi gjort första vändan vi är där, men inte andra (än så långe). Avvaktar priset lite och en ev. rea då det var rejält mycket dyrare de dagarna, men har lagt in in eStandby så länge till Premium.
 
Last edited:

Maja

Medlem
@micke99 Inväntar svar från DT ang. sängstorlek för twin alt. kostnad för rollaway. Inget är hugget i sten och DT är med i matchen än. ;)

Men lutar åt Millennium och Conrad denna resa. Vem vet, vi kanske återvänder till Bangkok och får möjlighet att testa övriga hotell också. Men som sagt var, mycket kan hända innan april. ;)
 
Toppen