Senaste nytt

Söker: Stockholm-Costa Rica i Business class med Star Alliance

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Costa Rica
  3. När vill/behöver du resa ut? början/mitten på december 2019
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma innan 4/1 2020 (flyger till LAX 4/1)
  5. Hur länge vill du vara borta? 12-15 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 3 och 1 år.
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 230.000 Eurobonuspoäng (+2 st Amex 2-4-1)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Flygupplevelsen, första gången i Business så en trevlig kabin vore kul!
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Har 2 st vouchers som går ut 2019, och vill inte boka en resa med avfärd under 2020 då yngsta grabben fyller 2 i januari och då behöver eget säte = behöver mer poäng.

Har pratat med Tallinn och de kunde endast hitta 2 platser till San Jose, Costa Rica, tyvärr.
Har gjort lite sökningar via United men inte funnit något vettigt...

Om länderna ovan är helt körda kan jag tänka mig att åka till Miami, Seychellerna, Oman eller UAE.

Tack på förhand hörni!
 
Tack för info! Ja - jag pratade tidigare med Tallinn och då nämnde de Bogota, men inte denna gång...Får testa igen sen om HUACA fungerar :)
Har förstått att det är med Avianca, deras businesskabin ser riktigt trött ut?
 

flonken

Medlem
Förlåt för hijack.

Vilka *A bolag har bra rutt / tillgänglighet / produkt mellan Europa och Costa Rica?
Jag är sugen på samma resa, men har ingen tidsplan ännu.
 
Alldeles för sent för att boka nu skulle jag säga. Det skulle du behövt göra tidigt i våras. Särskilt i och med att ni är fler än två.

Jag har gjort samma resa över jul och nyår i vintras och vår rutt var då Stockholm-München-London-Bogota-San Jose

Hemresa via San Jose-Bogota-Madrid-Frankfurt-Stockholm.

Flög då med Avianca i business (Lufthansa intra Europa) som jag tyckte var en i mina ögon riktigt bra produkt.
 
Förlåt för hijack.

Vilka *A bolag har bra rutt / tillgänglighet / produkt mellan Europa och Costa Rica?
Jag är sugen på samma resa, men har ingen tidsplan ännu.
Direkt är det bara LH518 några dagar/vecka, annars får man åka via Bogota eller USA. Costa Rica har ju inget nationellt flygbolag som flyger utrikes men Copa är stora på SJO, så alla ställen Copa flyger till funkar nog att hitta platser via.

Noterade också att Iberia ska börja flyga A350 till SJO.
 
Alldeles för sent för att boka nu skulle jag säga. Det skulle du behövt göra tidigt i våras. Särskilt i och med att ni är fler än två.

Jag har gjort samma resa över jul och nyår i vintras och vår rutt var då Stockholm-München-London-Bogota-San Jose

Hemresa via San Jose-Bogota-Madrid-Frankfurt-Stockholm.

Flög då med Avianca i business (Lufthansa intra Europa) som jag tyckte var en i mina ögon riktigt bra produkt.

Verkar finnas 6 platser vad jag kan se, har jag fel?
 
Toppen