Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla experter!

I början av maj ska jag och min blivande påbörja vår 4 månaders bröllopsresa där vi utgår från Bangkok och tänkte avsluta i Tokyo. Under de fyra månader vi är borta tänkte vi självklart resa runt med olika transportmedel som vi bokar på plats.

Till min fråga, är det möjligt att med hjälp av vår 2-4-1 voucher boka ToR resa med 4 månader mellan varje ditresa och hemresa samt att vi flyger hem från annat land än det vi landade i först?

Ditresa: Stockholm - Bangkok (början av maj)
Hemresan: Tokyo - Stockholm (slutet av augusti)
 

fcx

Medlem
Hej alla experter!

I början av maj ska jag och min blivande påbörja vår 4 månaders bröllopsresa där vi utgår från Bangkok och tänkte avsluta i Tokyo. Under de fyra månader vi är borta tänkte vi självklart resa runt med olika transportmedel som vi bokar på plats.

Till min fråga, är det möjligt att med hjälp av vår 2-4-1 voucher boka ToR resa med 4 månader mellan varje ditresa och hemresa samt att vi flyger hem från annat land än det vi landade i först?

Ditresa: Stockholm - Bangkok (början av maj)
Hemresan: Tokyo - Stockholm (slutet av augusti)

Ska inte vara några problem med vistelselängden. Man får stanna max 330 dagar, så det funkar.

Bangkok och Tokyo ligger i olika zoner, men inom samma poängpris. Det är "hit-and-miss" på om det funkar eller inte. Byt ut Bangkok mot Hong Kong om det inte går.
 
Ska inte vara några problem med vistelselängden. Man får stanna max 330 dagar, så det funkar.

Bangkok och Tokyo ligger i olika zoner, men inom samma poängpris. Det är "hit-and-miss" på om det funkar eller inte. Byt ut Bangkok mot Hong Kong om det inte går.

Stort tack för hjälpen fcx! Då ska jag ta tag i att boka lagom till returresorna släpps.
 
En fråga som jag inte sett innan, eller som jag bara inte har uppmärksammat.

Jag har bokat en tur och retur till Frankfurt från Köpenhamn med SAS med en voucher. Detta gjorde jag för att ha anslutningen färdig, och den gjordes på nätet och således betalade jag inte 450 kronor i bokningsavgift. Om jag nu vill lägga till long haul-delen som är Lufthansa, hur funkar det med de 450 kronorna, kommer de läggas på?

Ändras svaret om jag ändrar utresan från CPH-FRA till CPH-MUC?
 

Canadien

Medlem
En fråga som jag inte sett innan, eller som jag bara inte har uppmärksammat.

Jag har bokat en tur och retur till Frankfurt från Köpenhamn med SAS med en voucher. Detta gjorde jag för att ha anslutningen färdig, och den gjordes på nätet och således betalade jag inte 450 kronor i bokningsavgift. Om jag nu vill lägga till long haul-delen som är Lufthansa, hur funkar det med de 450 kronorna, kommer de läggas på?

Ändras svaret om jag ändrar utresan från CPH-FRA till CPH-MUC?

Du bör behöva ringa till Tallinn för att göra ändringen från SAS award till Star award, och de bör lägga på 450:- plus 150:- i ändringsavgift. Notera bör.
Om du börjar med att ringa vanliga SAS kan du ha tur och få en bra agent som kan boka på en bra routing utan att de kommer ihåg att lägga på de 450 per pers.
Ringer du Tallinn är risken att de gör fel mindre, men om du har tur och får en dålig handläggare så kan de missa de 450:- per pers.

MUC eller FRA spelar ingen roll.
 
Det var ett tag sedan jag bokade via Tallinn, är det fortfarande så att allt måste gå via Tallinn och att de stänger vid 17?
Citerar mig själv. För flera år sedan så var Tallinn stängt på helgerna, sen för några år sedan så var Tallinn öppet på helgerna. Hur är det nu? Jag har ett svagt minne av att det är stängt, betyder det då att man måste vänta till på måndag om man hittar något man vill boka? Jag har en bokning som jag vill ändra hemresan på (från business till first).
 

Tonton

Medlem
Citerar mig själv. För flera år sedan så var Tallinn stängt på helgerna, sen för några år sedan så var Tallinn öppet på helgerna. Hur är det nu? Jag har ett svagt minne av att det är stängt, betyder det då att man måste vänta till på måndag om man hittar något man vill boka? Jag har en bokning som jag vill ändra hemresan på (från business till first).

Stängt på helgen.
Du kan alltid försöka ringa på dagtid svensk tid och göra ändringen på helgen. Ibland kan vanliga kundtjänst röra boningar med voucher :)
 
Stängt på helgen.
Du kan alltid försöka ringa på dagtid svensk tid och göra ändringen på helgen. Ibland kan vanliga kundtjänst röra boningar med voucher :)
För några år sedan så "gick ryktet" att man hamnade hos Tallinn om man ringde efter vanliga öppettider (dvs som ebg) och då kunde de hjälpa till. Får göra ett försök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen