Senaste nytt

Hilton Garden Inn Singapore Serangoon - hur är det?

Maja

Medlem
Vet att ett flertal medlemmar har bott på Hilton Garden Inn Singapore Serangoon men kan inte hitta någon recension. Är det bara jag som inte kan söka så får ni gärna peka mig i rätt riktning annars får ni gärna skriva en rad eller två här om vad ni tyckte om hotellet.

Funderar just nu på att ta en mellan natt där i april. Ursprungsplanen är att boka Conrad Singapore, men är inne på att byta hotell en natt eller två för att få ner kostnaden lite och även se lite andra delar av staden. Jag vet att HGI ligger i Little India och att vissa anser att det inte är ett mindre bra område, men andra älskar området.

Så hur upplever ni stället som har bott där?
 

Novisen

Ny medlem
Kolla annars Luxury Escapes erbjudande just nu, 3 nätter för 621€ inkl med executive club som ingår plus en 5-rätters middag eller en seafood buffé middag.

Gäller Conrad i Singapore
 

Maja

Medlem
Kolla annars Luxury Escapes erbjudande just nu, 3 nätter för 621€ inkl med executive club som ingår plus en 5-rätters middag eller en seafood buffé middag.

Gäller Conrad i Singapore
Utan att ha ett konto och logga in så verkar dealen bara fungera för 2 personer? Vi är ju totalt 3... Edit: Vilket verkar gå att boka ändå...

Hur är det med status hos Hilton om man bokar en sådan här deal? Får man sina poäng, uppgradering etc?
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Jag har bott där i 9 nätter totalt, har 3 stays bokade också :) Hotellet är enligt mig fullt dugligt och ”prisvärt” (sjukt varierande priser!). Frukosten är helt ok. Finns väldigt bra käk bara minuter från hotellet. Nära till tunnelbanan (lila linjen).

Little India är härligt. Men på söndagar är det smockat med gästarbetare så då kan stämningen bli annorlunda.
 

Maja

Medlem
Jag har bott där i 9 nätter totalt, har 3 stays bokade också :) Hotellet är enligt mig fullt dugligt och ”prisvärt” (sjukt varierande priser!). Frukosten är helt ok. Finns väldigt bra käk bara minuter från hotellet. Nära till tunnelbanan (lila linjen).

Little India är härligt. Men på söndagar är det smockat med gästarbetare så då kan stämningen bli annorlunda.
Ouch, är givetvis sön-mån vi behöver vår övernattning...

Kan du utveckla "kan stämningen bli annorlunda"?
 

ludde

Medlem
Enkelt och ofta hyffsat prisvärt hotell med ett bra läge. Lite lätt klaustrofobiska rum. Inget ställe om man vill spendera tid på hotellet men om man bara vill ha någonstans att sova och en helt ok frukost så funkar det. :)
 

jumbooze

Medlem
Jag har bott här några gånger och har kanske alltid fått ok rum
762519969d440c04fefa0a286d79ba22.jpg

Bokade även när de började med 10.000 Hilton poäng
 

Maja

Medlem
@jumbooze Ser helt okej ut. Tyvärr ligger poängpriset på 46k som vi åker på ett premiumrum för att dottern ska få sova i en bäddsoffa...

Hilton Singapore hur är det idag? Har läst en hel del att det är/var slitet? Någon som har bott där nyligen och som kan återkoppla?
 

MrC

Medlem
@jumbooze Ser helt okej ut. Tyvärr ligger poängpriset på 46k som vi åker på ett premiumrum för att dottern ska få sova i en bäddsoffa...

Hilton Singapore hur är det idag? Har läst en hel del att det är/var slitet? Någon som har bott där nyligen och som kan återkoppla?

Bodde där tre nätter i april, uppskattade loungen, frukosten och servicen. Rummet som vi fick var dock väldigt slitet
 

Jonas C

Medlem
Bodde där fem nätter förra året och var nöjd med min vistelse. Hotellet ligger i Little India och det tar cirka 30 min att promenera till de centrala delarna av Singapore. Inga större problem med läget men inte jättecentralt heller.

Rummen var väldigt fräscha och inredningen i gott skick. Fick ett rum på högsta våningen, dock med utsikt över närliggande bostadshus, så man hade lite insyn på rummet. Frukosten var bra, i synnerhet om man föredrar indisk frukost. De västerländska alternativen var sådär. Tvättautomat finns också på hotellet vilket är ganska sällsynt och något som jag gärna hade sett att fler hotell hade.
 
Toppen