Senaste nytt

Fly Premium - behöver 10 000 poäng den här månaden.

WAR

Medlem
Fast det träder väl inte i kraft förrän till månaden efter om man ändrar datumet?

Det beror på vad man menar med månaden efter, de gånger jag bytt cut off (t.ex. i samband med byte av kort) så har jag gjort det vid nästkommande tillfälle, då har det bytts direkt men man kan naturligtvis inte ändra historiskt. Dock kommer ju Amex kundtjänst upplysa Axxo om detta så fort han ringer. Autosweepen kommer ju alltid mån/tis på sas kontot efter dragning från Amex.

@Axxo gällande värvningspoäng så tar detta olika lång tid, tror det finns en separat tråd om detta men det vore rimligt att det hinns innan 23:e om ni gör värvningen omgående.
 

Berglund

Medlem
Fast det träder väl inte i kraft förrän till månaden efter om man ändrar datumet?
Jag har ändrat ”innevarande faktureringsperiod” hos Amex kundtjänst. Det går bra men de säger något i stil med ”man kan flytta faktureringsdatumet en gång per kort/medlemskap”. De vill av förklarliga skäl inte att alla ska flytta hela tiden men det går absolut att göra. Ringer man månaden efter och vill byta tillbaka tror jag nog att man får räkna med visst knorrande där de undrar vad man håller på med.

Jag gissar att man inte kan välja ett datum alldeles för snabbt inpå, då jag själv fått höra att ”det tar någon dag innan systemen uppdateras”. Därmed utgår jag ifrån att deras system utför vissa körningar nattetid. Vill man byta brytdatum hade jag själv tagit minst ett par dagars kanske en hel veckas marginal för att vara säker på att det går som jag tänkt/vill.
 

palmen

Moderator
Det beror på vad man menar med månaden efter, de gånger jag bytt cut off (t.ex. i samband med byte av kort) så har jag gjort det vid nästkommande tillfälle, då har det bytts direkt men man kan naturligtvis inte ändra historiskt. Dock kommer ju Amex kundtjänst upplysa Axxo om detta så fort han ringer. Autosweepen kommer ju alltid mån/tis på sas kontot efter dragning från Amex.

@Axxo gällande värvningspoäng så tar detta olika lång tid, tror det finns en separat tråd om detta men det vore rimligt att det hinns innan 23:e om ni gör värvningen omgående.

Jag har ändrat ”innevarande faktureringsperiod” hos Amex kundtjänst. Det går bra men de säger något i stil med ”man kan flytta faktureringsdatumet en gång per kort/medlemskap”. De vill av förklarliga skäl inte att alla ska flytta hela tiden men det går absolut att göra. Ringer man månaden efter och vill byta tillbaka tror jag nog att man får räkna med visst knorrande där de undrar vad man håller på med.

Jag gissar att man inte kan välja ett datum alldeles för snabbt inpå, då jag själv fått höra att ”det tar någon dag innan systemen uppdateras”. Därmed utgår jag ifrån att deras system utför vissa körningar nattetid. Vill man byta brytdatum hade jag själv tagit minst ett par dagars kanske en hel veckas marginal för att vara säker på att det går som jag tänkt/vill.
Jag har bytt datum för cutoff på två kort, och båda gångerna började det gälla först vid nästa cutoff och inte den som var pågående.
 

ekf

Medlem
Jag har bytt datum för cutoff på två kort, och båda gångerna började det gälla först vid nästa cutoff och inte den som var pågående.
När jag bytte cutoff-datum efter att ha bytt kort senast så fick jag besked om att det kanske inte var säkert att hinna gälla denna perioden, för att det var "ganska nära" det gamla datumet (jag ville flytta framåt lite). Har för mig att jag vara ute en-två veckor innan, utan någon som helst tanke på att det skulle hinna börja gälla direkt, ville bara ändra till en bättre dag (så att det följer kalendermånader bättre).
 
Toppen