Senaste nytt

Vilket är det mest kostnads- och/eller tidseffektiva sättet att åka från Arlanda till Lidingö?

Agö

Medlem
Tänk på att det är fredag eftermiddag vi talar om, ingen dröm i trafiken direkt. Är tiden prioriterad skulle jag ta Arlanda Express och sedan Taxi eller Uber från centralen. Snabbt och smidigt byte och ni slipper de milslånga köerna in mot stan från Arlanda.
Går inte köerna primärt åt motsatt håll - dvs. ut från stan (och dessutom tidigare än mellan 17-18 på fredagar)? På min tid (!) var det stora bekymret Lill-Jansskogen alt. Norrtull/Lidingövägen men dessa flaskhalsar slipper man ju nu med Norra Länken.
 

RickardG

Medlem
Går inte köerna primärt åt motsatt håll - dvs. ut från stan (och dessutom tidigare än mellan 17-18 på fredagar)? På min tid (!) var det stora bekymret Lill-Jansskogen alt. Norrtull/Lidingövägen men dessa flaskhalsar slipper man ju nu med Norra Länken.
Det är fortfarande sommarstugesäsong så det brukar vara allmän parkeringsplats på fredagar oavsett riktning, även om det stämmer att det börjar ebba ut framåt kl 18. Normal köstart söderut är strax efter Kista, och Bergshamraleden och Roslagsvägen brukar vara igenkorkade också. Den goda tanken med norra länken blev lite förstörd av att många tar nedfarten från Roslagsvägen som smitväg för att undvika eugeniatunneln...
 
Toppen