Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har uppnått min första 2-4-1 voucher nu med Premiumkortet :) och undrar hur jag bäst fortsätter optimera Eurobonuspoäng? Vet att jag inte kommer att kunna komma upp i 150 000 kr till. Har även MC Premiumkort.

När får man sedan en voucher, kommer den bli hemskickad till brevlådan eller ser jag ngnstans att jag fått en e-voucher?

Tack!

Om du loggar in på SAS och söker en bonus resa så ser du om du har vouchern. Går inte att missa.
 

gneken

Medlem
Har nu läst igenom första posten men inte hittat svar på frågan, men jag antar att denna fråga tagits upp tidigare, men har lite svårt att hitta något svar när jag söker.

Det är så att min broder alldeles snart kommer få sin allra första 2-4-1 voucher. Han planerar att tillsammans med hans familj på två vuxna, ett barn och en infant, att åka till PEK eller PVG med SAS.

Jag har sett att man kan boka två vuxna + infant, men hur blir det med ett extra barn? Går det att få in i samma bokning när man använder en amex voucher?

Om detta går, är det via Tallinn eller SAS man bokar resan? Jag lyckas nämligen inte göra det online när jag provar. Vet att Tallinn vanligtvis sköter 2-4-1 voucher, men även hört att SAS kan applicera dessa ibland?
 

palmen

Moderator
Har nu läst igenom första posten men inte hittat svar på frågan, men jag antar att denna fråga tagits upp tidigare, men har lite svårt att hitta något svar när jag söker.

Det är så att min broder alldeles snart kommer få sin allra första 2-4-1 voucher. Han planerar att tillsammans med hans familj på två vuxna, ett barn och en infant, att åka till PEK eller PVG med SAS.

Jag har sett att man kan boka två vuxna + infant, men hur blir det med ett extra barn? Går det att få in i samma bokning när man använder en amex voucher?

Om detta går, är det via Tallinn eller SAS man bokar resan? Jag lyckas nämligen inte göra det online när jag provar. Vet att Tallinn vanligtvis sköter 2-4-1 voucher, men även hört att SAS kan applicera dessa ibland?
Du ringer Tallinn så kan de boka allt i samma bokning. Går inte att göra online och vanliga sas supporten brukar inte röra 2-4-1 bokningar ens med tång.
 

inka

Medlem
Har uppnått min första 2-4-1 voucher nu med Premiumkortet :) och undrar hur jag bäst fortsätter optimera Eurobonuspoäng? Vet att jag inte kommer att kunna komma upp i 150 000 kr till. Har även MC Premiumkort.

Är det någon fördel/nackdel att forsätta spendera med Amex Premium även fast jag inte kommer få ngn mer voucher?
 
Tack! Ja har ett SAS Master Card Premium också.
Nu hamnar vi lite OT. Intjäningen är detsamma på SAS M* Premium som SAS Amex Premium inom Sverige 15P/100SEK. Undantag när man handlar direkt på SAS.SE då är Amex mer fördelaktigt (30 vs 25P/100SEK). Köp i utländsk valuta generar 20P/100SEK med Mastercard, vad jag vet så gäller 15P/100SEK hos Amex premium kort. Bra att ha bägge korten i plånboken kör på det som är bäst för stunden så kommer poängen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen