Senaste nytt

Hotell i Paris

Hallå, ska till Paris i början på September över en helg, aldrig varit där innan. Kan ni reka något hotell? Vill väl helst inte lägga mer än 1500kr per natt men om det krävs mer för att få något bra och centralt så kan det funka. Är Hilton och Radisson Gold (pga AMEX Platinum) så om chansen finns för gratis upgrade så kan det vara intressant. Shoot! :)
 

Berglund

Medlem
Hotell i Paris är väl känt som att generellt vara tämligen dyrt för ganska modest eller rent av dålig standard. Det är en del av äventyret!

Jag bodde på Radisson Blue Hotel Champs Elysees tidigare i år. Fick fint rum på toppvåningen med balkong ut mot Triumfbågen. Att knäcka upp en flaska champagne, ute på sin balkong i försommarvärmen med Triumfbågen i bakgrunden går alldeles utmärkt. Det gör inte ont alls utan är på det hela taget väldigt trevligt. Hotellet är mycket centralt beläget och det tog ca 20 minuter att gå till Eiffeltornet. Väldigt personlig frukostservering på hotellet där de kom ihåg hur man villa ha sitt kaffe och ställde fram det precis så nästa morgon. Beroende på dina datum kan det vara dyrt!

Hiltons enkla men väldigt funktionella Hampton Inn ger ofta bra valuta för pengen men erbjuder i princip inga uppgraderingar, mest för att de i princip bara har två-tre olika rumstyper. I Paris har jag bott på Hampton by Hilton Paris Clichy och det till ett ganska facilt pris på €70-75 per natt. Det ligger väl precis i utkanten av ”centrala Paris” men det går utmärkt att ta spårvagnen och bussar runt hörnet som tar en in till de centralare delarna på ca 20 minuter. Fräscht hotell, bra frukost buffé av ”standardmått” dvs inget speciellt men lite bröd, fil/yougurt, flingor, kaffe/the, lite frukt och ost/skinka som pålägg. Det är ingen hotellvistelse att minnas utan det bara fungerar, det är ett bra standardrum och en plats att sova till ett bra pris!
 

rvarttinen

Medlem
Vi brukar numera mest bo på W Paris. Bra standard, kul design, bra restaurang och nära till flygbussen (och pendeltåget visar det sig också).
Accor har några bra hotell: Scribe vid Operá (nära flygbussen som ovan), Faubourg lite längre bort men elegant, etc.
SLH har annars ett antal bra, små, designhotell över hela stan'. De är ofta kul och prisvärda ....

Själv har jag SPG Gold (Marriott Bonvoy numera) genom AMEX. Hade Accor Platinum också mha AMEX.
 

011430121

Medlem
Jag försöker alltid bo på något av Hiltons alla varumärken.
Just i Paris brukar de vara dyrt att bo på något av kedjans hotell
Bor på ett BW hotell som inte är så märkvärdigt, små rena rum, perfekt läge med ca 10 minuter promenad till Operan, 15 minuter gångväg till Lovren, precis vid Metron och direkt buss till Gare de Nord 100 meter från hotellet, många restauranger i området,
Hotellet har bra utbud på frukostbuffén för att vara i Frankrike enligt mig.
Kommer att besöka hotellet igen om 14 dagar, betalar 101€ per natt ex. frukost, som kostar vill jag minnas
12-14 €
Best Western Hotel Ronceray Opera in Paris | Best Western
Oavsett vad du/ni bokar hoppas jag det blir en trevlig vistelse Paris!
 
Toppen