Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

JacobG

Medlem
Pågår en liknande diskussion på flyertalk: B787 Dreamliner - Page 5 - FlyerTalk Forums

Det som går att läsa där bekräftar de problem som vi upplever, dvs att det inte verkar gå att välja E- & F-säten och när man ringer Turkish kundsupport får man till svar att det inte finns några E- & F-säten (vilket troligtvis förklaras av att de sätena är borttagna från den seatmap de ser i sitt system, se bild i mitt tidigare inlägg).

Några på flyertalk spekulerar i att Turkish, likt vad Qatar tydligen gör med sina QSuites, medvetet blockar parsäten för att säkerställa att inte solo-resenärer blir seatade på dessa, alternativt att man sparar dem för passagerare med status inom Miles&Smiles.
 

malmokalle

Medlem
Jag hade satt upp diverse seat alerts på Expert Flyer. Fick mail nu att det fanns lediga säte, innan var kabinen fullbokad. Lediga stolar på E och G men fortfarande inga F.
Ringde TK och bad dom ändra från 4 A/D till två mittsäte. Väldig trevlig agent som talade bra engelska. Men han, som alla andra, hävdar med bestämdhet att kabinen har A D/G K och inget annat. Därför kan man inte boka parsäte på udda rader. Jag fick ändrat till 4 D/G och det får väl duga.;)
 

Alf

Medlem
Vi 2 vuxna och en 8åring har 5a 6a 7a IST-DPS var det enda som gick att välja allt annat blockat.. Vore kul att sitta bredvid varandra :rolleyes:

Det är ju helt under isen att man inte släpper blockade säter så att en barnfamilj får sitta tillsammans. Servicen hos deras support verkar inte vara på topp.
 

Canadien

Medlem
Min gissning är att det är IT som ställer till det. De har ingen annan kabin som är sådär udda. Kommer nog reda upp sig efter ett tag.
 
Jag hade satt upp diverse seat alerts på Expert Flyer. Fick mail nu att det fanns lediga säte, innan var kabinen fullbokad. Lediga stolar på E och G men fortfarande inga F.
Ringde TK och bad dom ändra från 4 A/D till två mittsäte. Väldig trevlig agent som talade bra engelska. Men han, som alla andra, hävdar med bestämdhet att kabinen har A D/G K och inget annat. Därför kan man inte boka parsäte på udda rader. Jag fick ändrat till 4 D/G och det får väl duga.;)
Vi åker 2 st vuxna + 1 infant i mitten på augusti. Samma problem här, hade sedan tidigare valt via Thais hemsida (vi flyger ut med Thai och hem med Turkish) 2G&K. Ringde Turkish nu för att försöka boka EF-säten men fick höra att dessa inte fanns. Lyckades få agenten att gå med på att seata oss på 2D&G istället. Hon lade även in en förfrågan om babykorg. Hon kunde inte se att en sådan förfrågan var gjord tidigare trots att jag lagt in en sån vid bokningstillfället.

Nu när jag loggade in för att kolla att allt blev rätt så har min sambo 2G men för mig finns det inget säte valt. Jag hoppas att det beror på förfrågan om babykorg. Får avvakta någon dag och ringa igen om det inte uppdateras. Agenten jag pratade med var ingen hejare på engelska så är inte helt övertygad om att allt blev rätt.
 
Toppen