Senaste nytt

Nolltolerans: racism, anti-semitism, folkhets

Status
Stängd för vidare inlägg.

DrGold

Medlem
Eftersom jag själv var med och skrev i tråden innan den spårade ur kunde jag via upprepade notiser följa hur den utvecklades, och jag kan bara säga att jag backar beslutet. Den typ av inlägg som föranledde avstängningen kan man läsa på många andra ställen på nätet, och på en del andra forum (typ Twitter, Flashback) förekommer de så ofta att man inte längre reagerar på dem mer än genom att filtrera bort dem någonstans längs vägen mellan ögonen och hjärnbarken. Jag blev verkligen förvånad när jag såg ett sådant inlägg här på BC, vilket när jag tänker efter är ett mycket gott betyg till den generella nivån på inlägg här. Smågnabb, trams och OT förekommer förstås av och till (jag tänker inte kasta första stenen i detta avseende) men hey, vi är alla människor. Detta var nåt annat.

Jag tycker att våra moderatorer förtjänar en eloge för sin snabba respons. Likaså för deras frekventa deltagande i diskussioner och för all den energi de lägger ner på att på ett omdömesgillt sätt hålla nivån här på BC rimlig. Det sägs alltför sällan. Tack till er!
 
Bra. Jag blev väldigt ledsen när jag läste det där igår. Det var inte okej.

Jag har ett stort politiskt engagemang men det försöker jag hålla helt borta här. Sånt kan man diskutera i andra forum/på Twitter. Här handlar det om flyg och resande.

Tänk på att om rasism sprids här så kan hela BC stängas ner och bli polisanmälda för hets mot folkgrupp.
 

Hachans

Medlem
Tack!

Jag såg tråden igår och hann skriva i den om något som var relaterat till ursprungsfrågan och inte det som sen spårade ur.

Uppskattar verkligen att ni håller rent och att ni faktiskt kastat ut både tråd och folk som skrev i den.
 

chazzie

Medlem
Kan bara stämma in med tidigare talare och hylla vilka fantastiska moderatorer vi har som drar ett otroligt stort lass ideellt, jag är ofta inne men under perioder (ofta på resor faktiskt) läser jag inte så frekvent så då märker jag hur otroligt mycket som postas och behöver i alla fall ögnas igenom, vi är till allra största del besparade kontroversiella trådar (diplomatiskt uttryckt), men ibland dyker lite konstigheter upp, såsom igår, men bra agerande att meddela vad som gäller och "set everyone straight" så att säga.

Jag brukar säga att yttrandefrihet också innebär att veta när man skall vara tyst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen