Senaste nytt

Mer poäng för köp i lokal valuta (utomlands) med SAS Eurobonus Mastercard, 15/6-15/8

imartin

Medlem
Jag körde 900 Euro med Revolut och fick kampanjpoängen.

Däremot undrar jag om denna kampanj verkligen är värd det. Iaf värd att lägga mycket tid och energi på den. Man köper ju i princip poängen istället för att få de gratis som på tidigare kampanjer (då man fick dubbla poäng för köp i SEK t.ex).

Jag betalade typ 190 kr i valutaväxlingspåslag för att få 3000 poäng. Billigare än om man köper poängen direkt iofs, men ändå inte fantastiskt.
 
Last edited:

Börnen

Medlem
Jag ser det som två rader per transaktion på eurobonussammanställningen på Mastercards web. Tror inte jag fick nån bekräftelse när jag anmälde mig. Fick in totalt 18000 poäng under semestern i Kalifornien.
 

MartinH

Medlem
Hur ser ni att ni fått poängen? Gjort endel köp utomlands och verkar bara få 20p som vanligt....
Fick ni bekräftan på anmälan till kampanjen?
Man brukar inte få ett bekräftelsemail på dessa kampanjer.
screenshot-secure.sebkort.com-2019.07.12-20-17-39.png
 

Jönsson

Medlem
Fick det som två separata poängposter. Först en summa poäng som jag tolkade som de extra kampanjpoängen och sedan samma dag en summa med de vanliga rewardpoängen.
 

M.K

Medlem
Jag undrar om det skett en smyghöjning av MC kursen med valutapåslag? Registrerades precis ett köp för mig i NOK med ett påslag på hela 3,36%!

Blir fort dyra poäng även med kampanj.

9B1A105C-1C0D-4760-9140-DA76F836F97A.jpeg

MC innan påslag.

8CC2F312-4E45-416D-8712-73F72EAA390E.jpeg

Kurs. Mid-market.


CDF9A462-9F22-4F80-BE06-60160B3FE720.jpeg

Kurs med påslag som registrerades. Dyrt!
 

gjohansson

Medlem
Jag undrar om det skett en smyghöjning av MC kursen med valutapåslag? Registrerades precis ett köp för mig i NOK med ett påslag på hela 3,36%!

Blir fort dyra poäng även med kampanj.

Visa bifogad bild 95351
MC innan påslag.

Visa bifogad bild 95352
Kurs. Mid-market.


Visa bifogad bild 95353
Kurs med påslag som registrerades. Dyrt!
De kör väl med kursen från föregående dag som då var närmare de 109 du har i första bilden. 2% på det ger de 111 du har i sista bilden så visst dyrt men ändå ”korrekt”
 

M.K

Medlem
«Bara» 2,79% påslag idag. Fortsatt verkar det som ett högre påslag mot NOK än 2%. Jämfört med föregående dag var det ca 2,7%.

Kanske lägre påslag mot € & $? Ska undersökas.
 

M.K

Medlem
2,35% mot €. Då har jag lärt mig något nytt igen då. Inte värt handla i NOK trots kampanj. € funkar.
 
Anmälde mig till kampanjen men blev ”blåst”. Fick aldrig något bekfrätfelsemail och blev därmed inte med i deras rullar. Använt kortet för en heldel då all spendera av hotell hyrbil m.m. i Europa skett på kortet.

Surt värre. Både ringt mailat och skrivit i appen. Ingen förståelse all. Tydligen ska man maila in och verifiera att man lyckats anmäla sog för att vara säker....

Besviken
 
Toppen