Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Provat med att koka upp vattnet först? Hört det skall fungera men inte velat testa
Nej inte testat. Detta med att koka vattnet är ett vanligt rykte som florerar. Vad jag har kunnat läsa mig till så är det tveksamt om det gör någon större skillnad. Men jag är som sagt ingen expert.

Att tänka på med ovanifrån-metoden är att ha lite marginal vatten/is under det en vill ha som fin-is, eftersom det fortfarande kan bli lite infrysta bubblor. Men nu hamnar dessa som sagt på botten, i stället för mitt i.
 

Kris

Medlem
Warner Edward's Harrington dry och fever tree. NICE! Polaren fick en thaibox med Ophir gin som bas. Detta på Bird Churchkey i byen.

IMG_20190730_210357.jpg
 

Kris

Medlem
Fiskade upp en flaska Kew Organic gin under fredagsshoppingen. Väldigt trevlig. Crisp! Här i sällskap med Three Cents Tonic. Kan rekommenderas. Efter Ki No Bin nog en av de trevligare flaskorna jag släpat hem på sistone. Självfallet har den fått medalj (dock bara silver) :D Skål!

IMG_20190802_203502.jpg
 

adhoc76

Medlem
Även om jag inte har pilgrimsvandrat så smakat en gin & tonic utmärkt vid katedralen i Santiago de Compostela! Många lyckliga vandrare på torget som nu har nått sitt mål.

5852EDC2-8772-4656-BD13-C3C0EDFDA244.jpeg
 
Toppen