Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

God morgon från LH716, snart framme i Tokyo, i nosen på 747an. Toppen service denna flight!

662539a9846e560882d919b2b0b0f506.jpg
 
D

Deleted member 4140

Guest
Hälsningar från All Nippon Airways flight NH5 LAX-NRT, Star Wars livery på denna Boeing 777-300ER. Fullsatt i Economy, Premium och Business. Fem av åtta stolar bokade i First. Påväg till Singapore via Tokyo, reser vidare till Stockholm imorgon kväll och räknar med att vara hemma på söndag eftermiddag.
Hur fick du igenom den där routingen? Eller är det två separata biljetter ?
 

Jonas C

Medlem
Hälsningar från seat 1A på SQ352 SIN-CPH. Påväg hem efter en lång resa från Los Angeles via Tokyo och Singapore, varav ett dygn i Singapore. Förmodligen sista gången man flyger First Class på CPH-rutten, och jag är väldigt glad att man fick chansen att boka First två gånger på denna rutt. Fullbokad flygning i alla klasser, och resterande tre platser i First bokades upp av en barnfamilj, där yngste sonen fick sitta ensam i Business.

Nästa resa i SQ First blir i december till Auckland, något som jag redan nu ser mycket fram emot.
 

ekf

Medlem
Hälsningar från LH1305, någonstans över Rumänien. Vi lyfte sent och har precis avklarat frukosten.
Det ska bli spännande att se om jag hinner med min anslutning till GOT på FRA, enligt tidtabell är det 50 minuter mellan planen.... :confused:

820BC58B-57D1-47E4-8299-CC12B10F32D4.jpeg
 

ekf

Medlem
Det ska bli spännande att se om jag hinner med min anslutning till GOT på FRA, enligt tidtabell är det 50 minuter mellan planen.... :confused:
Fattar inte att de säljer biljetter med dessa anslutningstider... Det fanns inte en chans att jag hunnit ens om vi landat enligt tidtabell... (Det var mer tid i min bokning ursprungligen - men sedan kom det schemaändringar...)

  • Parkering på remote, så långt från terminalen man bara kan komma
  • Manuell extra polisiär passkontroll av alla på flyget innan bussen gick till terminalen
  • Avsläppt på ”fel” sida av T1 non-schengen plus att de ledde ut oss till vad jag tror var landside, såg så ut i alla fall...
  • Fasttrack security var den långsammaste säkerhetskontrollen jag råkat ut för på 10 år eller så, och då var det absolut inga volymer av passagerare - det var processningen av varje pax som tog evigheter. Tom beväpnad polis stod och övervakade för folk hade nog börjat se frustrerade ut...
Nu lugnar jag ner mig i loungen i väntar på nästa pippi som förhoppningsvis tar mig till GOT på tid.
 
Toppen