Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Sebastian.k

Medlem
Så det som irriterar dig på flyg är människor som inte har vett att respektera andra människor?



Inte för en autograf i passet av HMS Konungen.
Kanske lite OT inlägg, men lite irriterad på säk vakten var jag :) :D.

Edit: Naturligtvis ska vi respektera andra människor på flyget.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Inte för en autograf i passet av HMS Konungen.
Kanske lite OT inlägg, men lite irriterad på säk vakten var jag :) :D.

Edit: Naturligtvis ska vi respektera andra människor på flyget.

Jag var tvungen att kolla din posthistorik för att se om du trollade men det verkade ju inte så. För att vem skulle ens komma på tanken. Men här kommer lite råd du inte bett om:

Ge fan i att störa folk som med all önskvärd tydlighet visar att de inte är intresserade av att interagera med dig. På flyget. I butiken. På stan.
 

LarsCph

Medlem
Når medpassagerer ikke holder styr på deres børn - på vej fra Doha til Denpasar på Qatar Airways natfly sidder vi på række 2 A-B-E.Foran på række 1 B-E-F-J-K sidder en familie med 2 børn på 6-8 år, 2 mødre, 1 far og 1 infant. De boarder efter os og bemærker at maid som er med bliver sendt længere ned bag i flyet. De skulle nok have købt 1A til hende. En ting er at infant ikke vil sove og græder store dele af turen, det er hvad det er. Men de to store børn knoklede rundt om sæderne foran i kabinen, larmede og snakkede store dele af natten. Efterlod fodtøj midt i gangen som crew så ryddede op. Der var intet som helst forsøg fra på nogen af forældrene at få børnene til at opføre sig som om de var på et fly hvor der fandtes andres passagerer. Nu skulle vi blot på ferie så at jeg kun fik 2-3 timers søvn gjorde ikke så meget, og jeg orkede ikke tage diskussionen med dem, men det er utrolig dårligt at forældrene ikke sørger for at have styr på deres børn.Den enlige rejsende på 1A så godt nok noget træt ud da vi var landet i Denpasar. Håber på en mere fredelig flyvning retur på fredag :)
 

Vixit

Medlem
bemærker at maid som er med bliver sendt længere ned bag i flyet. De skulle nok have købt 1A til hende.

För en gångs skull så fick maid vila lite :)

Jag skulle ha försökt att prata med föräldrarna alternativt med barnen direkt. Infant kan man inte göra mycket åt, men de äldre. Risken finns så klart att föräldrarna struntar i dina uppmaningar, men då har du i varje fall försökt. Kanske avsluta med Get wealthy enough to afford a private jet, or stay at home until your kids have learned how to behave among other people...
 

Sebastian.k

Medlem
Jag var tvungen att kolla din posthistorik för att se om du trollade men det verkade ju inte så. För att vem skulle ens komma på tanken. Men här kommer lite råd du inte bett om:

Ge fan i att störa folk som med all önskvärd tydlighet visar att de inte är intresserade av att interagera med dig. På flyget. I butiken. På stan.


Tack för ditt råd och förtydligande, även om det nu inte var efterfrågat.

Nu är det självklart sunt förnuft att inte störa gemene man på flyg, butiker och på stan, med all respekt.

Men i detta fall var det annorlunda.
 

Sweden

Medlem
När jag såg möjligheten att ta mig fram till 1:a raden för att be om HMS ”kungens” autograf i passet.

Var det en säk vakt bakom knugen som drog mig försiktigt tbax. Nu var jag halvvägs framme ”varför ge upp nu” Föste mig fram med pass och penna i högsta hugg ”kungens autograf i passet var målet”. Väl framme ser jag att ers höghet har tagit sig en tupplur. Ska jag väcka honom tänker jag. Vänder mig om och ser säk vakten börja resa sig upp, något bekymrad. Jag tar HMS på axeln försiktigt och ber om autograf och till svar får jag ett förvirrat öh...öh.. av HMS konungen som är ny vaken. Och beger mig tebax till min plats med säk eskort. I efterhand, ”JA” borde stämt av med säk vakterna först.

Inte nog med det! Några dagar där efter sker den årliga paraden i Sthlm med HMS kungen med familj i droska utanför slottet med samma säk vakt med full drosk/vakt mundering stående bak på droskan, möter vi varandras blickar på slottsbron, jag på gatan och han på droskan med samma förvånande blickar....
Jag var tvungen att kolla din posthistorik för att se om du trollade men det verkade ju inte så. För att vem skulle ens komma på tanken. Men här kommer lite råd du inte bett om:

Ge fan i att störa folk som med all önskvärd tydlighet visar att de inte är intresserade av att interagera med dig. På flyget. I butiken. På stan.

Alla sitter trångt i ett flygplan, kan bara hålla med... Ge fan i att störa folk... de som gör det saknar vett och etikett tycker jag.

Har flugit 2 gånger med medlemmar från kungafamiljen ombord, första gången med drottningen och den andra med Viktoria och Daniel. Med Viktoria och Daniel var det mellan Amsterdam och Stockholm på en KLM-flight. Jag hade bokat plats 1A men fick vid gaten istället plats 2F. Gatepersonalen informerade mig om att jag fått nytt säte pga "VIP onboard today.." Bara jag och en annan snubbe i Business. Precis innan avgång kommer Viktoria och Daniel ombord med 2 män från Säpo. Viktoria och Daniel 1A resp 1C, Säpo på 2C resp 1F.

När vi väl lyft och kaptenen precis släckt fasten seat belt lampan så kommer en kärring några rader bort som en projektil, fram till rad 1 och börjar ta kort på Viktoria och Daniel. Det gick så snabbt att Säpo-killarna inte ens hann med. Efter några sekunder blev hon tydligt och bestämt ledd tillbaka till sin plats. Efter detta var det tydligt utrop att eco pax hänvisades till toaletterna i den bakre kabinen, gardinen till Business var tydligt stängd hela flygresan.

Kort senare efter start så reste sig Viktoria i sitt säte och vänligt nickhälsade med ett leende till mig och den andra mannen i Business, fin gest av Viktoria tycker jag!
 
När någon jävel sitter och släpper fisar på planet. Åkte hem från Peking via Frankfurt en gång. Då var det någon oidentifierad kines i min närhet som släppte väder hela resan. Vakna till flera gånger av att det luktade huggorm i gasform.

På flygplatsen är det väl när folk är sega i säkerhetskontrollen. Men brukar oftast inte brusa upp mig så mycket över det.
 

AndersSt

Medlem
Det jag kan störa mig på ombord kretsar mest runt själva stolen. Jag försöker själv undvika att ta tag i framförvarande stols ryggstöd när jag reser mig upp eller sätter mig. Alla inser tydligen inte att det är ganska störande när någon rycker i ens stol. Sen finns det ju förstås passagerare som av olika anledningar har svårt att resa sig och sätta sig, det får man ha överseende med.

Vidare tycker jag att förvånansvärt många har sitt ryggstöd fällt även under måltidsservering.
 
Toppen