Senaste nytt

KLM paid upgrade i Europa

agehall

Medlem
jsm: Tror du missade poängen med hela tråden. Vi är alla medvetna om att det är trevligt att uppgradera på longhaul för att man får mervärde av det. Poängen Nilsson vill diskutera är att man i princip får 0 värde intra-EU.
 
Startar liv i denna igen. Har ingen status med Skyteam och ska flyga med KLM. 79 Euro för upgrade från Amsterdam till Stockholm. Kommer behöva hänga på flygplatsen i 3 timmar så lounge skulle ju vara bra. Är det någon skillnad på mat och dryck på planet?
 

Brandten

Medlem
Startar liv i denna igen. Har ingen status med Skyteam och ska flyga med KLM. 79 Euro för upgrade från Amsterdam till Stockholm. Kommer behöva hänga på flygplatsen i 3 timmar så lounge skulle ju vara bra. Är det någon skillnad på mat och dryck på planet?

Flög KLM C för några veckor sedan och det var riktigt bra! Flög på förmiddagen så var väl en frukost vi fick... Hade gärna testat kvällsmenyn.
 
Jag tyckte jag läste någonstans att det blir en riktigt business när man köper deras erbjudande innan man checkar in, men att man får samma poäng som innan. Är det någon som testat?
 
I denna info tolkar jag det som att man bord komma in i loungen?

1.2 After you have purchased an upgrade to Business Class for part of your trip, you have the same advantages as any other Business Class passenger for that part of your trip. For Flying Blue members, the number of Miles earned and XP gained will remain the same as stated in your original ticket. If the upgrade is paid in cash, you will earn additional Miles based on the total amount in euros you spend on the upgrade.
 

Mr.A

Medlem
Jag tyckte jag läste någonstans att det blir en riktigt business när man köper deras erbjudande innan man checkar in, men att man får samma poäng som innan. Är det någon som testat?
Man får även miles för uppgraderingen motsvarande business. Jag brukar nyttja dessa erbjudanden då jag flyger Amsterdam till Bordeaux eller Toulouse som båda är omkring en timma och 40 minuter, brukar kosta 49 EUR och för några G&T och en riktig måltid är det definitivt värt det enligt mig...
 
Man får även miles för uppgraderingen motsvarande business. Jag brukar nyttja dessa erbjudanden då jag flyger Amsterdam till Bordeaux eller Toulouse som båda är omkring en timma och 40 minuter, brukar kosta 49 EUR och för några G&T och en riktig måltid är det definitivt värt det enligt mig...
Har du en skärmdump på ett sånt poängutdrag? Det har aldrig hänt mig eller någon jag känner.
 
Toppen