Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Mikado

Medlem
Jag hamnade en gång bredvid en kvinna som tog in fem rödvinsflaskor på en gång. Det var mycket viktigt att dessa flaskor förevigades med mobilkameran, ett himla ståhej. Givetvis slutade det med att jag fick rödvin på byxorna och på mina vita sneakers, trots att hon bara drack fyra av dem. Den femte flaskan försökte hon få med sig genom säkerhetskontrollen. Det gick inte :p
 
Hamnade vid ett tillfälle bredvid en indier som luktade vedervärdigt. Mina fötter som hade bott i skorna i 24h+ fick då luftas för att hämnas på honom...

Det komiska var då att han på dålig engelska klagade, jag spelade helt oförstående... då ringde han på cc... och klagade på min doft... varpå det komiska... hon svarade... du luktar ju minst lika illa...

CC frågade om jag ville byta plats, absolut svarade jag och tog på mig skorna och lät dem sedan vara på...

Indier samt en del från arabvärlden kan ibland lukta fruktansvärt illa. Men generellt tycker jag att dofter på plan är ett ganska litet problem.
Och vem tyckte de andra passagerarna luktade värst då? ;)
 
Stör mig på kvinnor som sitter och tjattrar högt och super hela flygresan på ett nattflyg till Korfu medans barnen får härja fritt. Stör mig på att samma kvinnor blänger surt för att jag och mitt resesällskap inte vill dela på oss så de kan sitta tillsammans (betala mer om ni vill sitta ihop?). Stör mig på att de blänger surt efter att jag trycker tillbaka efter femte gången då ena ungen sprattlar med sina ben i mina revben när jag försöker sova.
 
På förekommen anledning - Ineffektiva människor vid säkerhetskontrollen:

- Folk som inte plockar upp sina prylar och lägger dom i lådor förrän dom är ända framme vid bågen.

- Folk som prompt ska dricka upp sin vattenflaska och gör detta PRECIS vid bågen, så att dom blockar vägen för alla andra.

- Personer som står precis bakom ovan nämnda person, utan att gå förbi, utan snällt håller sin plats i kön.

- Folk som tömmer sina 5-6 lådor med prylar PRECIS efter röntgen-maskinen, och därmed förhindrar efterföljande lådor att komma igenom och ut ur maskinen.
 

Sebastian.k

Medlem
När jag såg möjligheten att ta mig fram till 1:a raden för att be om HMS ”kungens” autograf i passet.

Var det en säk vakt bakom knugen som drog mig försiktigt tbax. Nu var jag halvvägs framme ”varför ge upp nu” Föste mig fram med pass och penna i högsta hugg ”kungens autograf i passet var målet”. Väl framme ser jag att ers höghet har tagit sig en tupplur. Ska jag väcka honom tänker jag. Vänder mig om och ser säk vakten börja resa sig upp, något bekymrad. Jag tar HMS på axeln försiktigt och ber om autograf och till svar får jag ett förvirrat öh...öh.. av HMS konungen som är ny vaken. Och beger mig tebax till min plats med säk eskort. I efterhand, ”JA” borde stämt av med säk vakterna först.

Inte nog med det! Några dagar där efter sker den årliga paraden i Sthlm med HMS kungen med familj i droska utanför slottet med samma säk vakt med full drosk/vakt mundering stående bak på droskan, möter vi varandras blickar på slottsbron, jag på gatan och han på droskan med samma förvånande blickar....
 
När jag såg möjligheten att ta mig fram till 1:a raden för att be om HMS ”kungens” autograf i passet.

Var det en säk vakt bakom knugen som drog mig försiktigt tbax. Nu var jag halvvägs framme ”varför ge upp nu” Föste mig fram med pass och penna i högsta hugg ”kungens autograf i passet var målet”. Väl framme ser jag att ers höghet har tagit sig en tupplur. Ska jag väcka honom tänker jag. Vänder mig om och ser säk vakten börja resa sig upp, något bekymrad. Jag tar HMS på axeln försiktigt och ber om autograf och till svar får jag ett förvirrat öh...öh.. av HMS konungen som är ny vaken. Och beger mig tebax till min plats med säk eskort. I efterhand, ”JA” borde stämt av med säk vakterna först.

Inte nog med det! Några dagar där efter sker den årliga paraden i Sthlm med HMS kungen med familj i droska utanför slottet med samma säk vakt med full drosk/vakt mundering stående bak på droskan, möter vi varandras blickar på slottsbron, jag på gatan och han på droskan med samma förvånande blickar....
Så det som irriterar dig på flyg är människor som inte har vett att respektera andra människor?
 

Zissou

Medlem
Vi fick inte lyfta från Zürich i söndags och fick vänta ca 1h, detta efter att redan varit 1h försenade innan vi klev på. Det var två män, runt 60-70 år, som dels inledde med att tränga sig före alla i kön på väg ombord och sen var grymt otrevliga mot personalen. Ena gubben hade "flugit sen 1966" och aldrig varit med om detta och hävdade att piloten ljög om anledningen till att vi blev stående.

Just den typen har jag väldigt svårt för, de slutade utvecklas för ca 30 år sedan och sedan dess har all förändring runtomkring dem bara varit hemsk. Allt var bättre förr och ingen annan har koll på samma sätt som de själva.
 

DrGold

Medlem
Vi fick inte lyfta från Zürich i söndags och fick vänta ca 1h, detta efter att redan varit 1h försenade innan vi klev på. Det var två män, runt 60-70 år, som dels inledde med att tränga sig före alla i kön på väg ombord och sen var grymt otrevliga mot personalen. Ena gubben hade "flugit sen 1966" och aldrig varit med om detta och hävdade att piloten ljög om anledningen till att vi blev stående.

Just den typen har jag väldigt svårt för, de slutade utvecklas för ca 30 år sedan och sedan dess har all förändring runtomkring dem bara varit hemsk. Allt var bättre förr och ingen annan har koll på samma sätt som de själva.

Plöjde några DYKWIA-trådar på Flyertalk häromdagen. Låter som att dessa herrar skulle ha platsat!
 
Toppen