Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

erc

Medlem
Är på roadtrip med sönerna och tömmer poängsaldot (även om denna natt fyller på istället för att tömma...)

Tredje natten
Park Inn by Radisson, Katowice, Polen
Bokat: standardrum för PLN209 (ca SEK450)
Erhöll: Junior Suite, välkomstgåva i form av ett generöst fruktfat, kakor och en flaska god lager i kylhink. Handskrivet personligt välkomstmötet. Vattnet var på plats.
Noterat: Detta är ett övernattningshotell med bensinstation som granne.
 

erc

Medlem
Forsätter poängtömningen med en riktig höjdpunkt.

Park Inn by Radisson Danube, Bratislava, Slovakien

Status: Platinum
Bokat: standardrum för 5000p och EUR52
Erhöll: One Bedroom Apartment, perfekt välkomnande, frukt och godis, handskrivet välkomstmeddelande.
Noterar: bodde här för exakt ett år sedan då de var helt nyöppnade och inte fått klart med AmEx-betalning. Det fungerar fint nu. Hotellet känns verkligen fräscht och ligger utmärkt till. Rekommenderas!
 

erc

Medlem
Dränerar poängsaldot på ytterligare 114000 poäng för två nätter på Park Inn by Radisson Zalakaros Resort & Spa. Bokat premiumrum för att komma undan tilläggskostnader. Bokningen skulle ha kostat EUR500. Nöjd med poängvärdet. Men - jag hann även bo här för 9000 poäng/natt. Det var oslagbart värde! Här ingår ju även middag. Barnen trivs enormt med badanläggningarna.

Bokat: familjerum för 57000p/natt
Erhöll: one bedroom suite, rekordstort fruktfat, en flaska ungersk Pinot Noir, handskrivet välkomstmeddelande och finfint bemötande.


Status: Platinum
 

Joakim H

Medlem
Dags igen, Dränerar dock ej saldot som "erc" :), har 100.000 poäng kvar.

Linz, Österrike 2019-07-25--28.

Praktikant i receptionen, därav ingen som helst platinum-behandling.

Bokat standard, poäng.

Erhöll standard, dock fräscht som skrutt.

Kort och frukt samt extra vatten på rummet.

Första frukosten nekad, Du har inte bokat frukost, men ordnade sig på två röda efter att Jag gick till receptionen och meddelade att Jag är Platinum och återigen skyllde de på sommarpersonal :(.

För övrigt inget spännande mer än att Linz är en trevlig stad.

Nästa blir Radisson Blu Leipzig. Återkommer återigen
 

coclol

Medlem
87C803BE-8D02-4C3A-91AC-94C9C7FB04FD.jpeg


Status:platinum

Radisson Blu Milano

Bokat: billigaste standard
Erhöll: junior suite (säger dom men jag tycker att alla rum jag har varit i är likadana)

Fick välkomstkort och frukttallrik på 1.5-2 kg frukt på. Är lite sugen att kasta iväg päronet och se vad som händer.
 
Last edited:

Joakim H

Medlem
Radisson Blu Leipzig 2019-07-28--29.

Bokat standard, poäng.

Erhöll Superior, men tro det är deras standardrum.

Väldigt fint rum, fräscht och tipp-topp.

Välkomstgåva i form av chips och öl :). India Pale Ale- Äntligen ett hotell som fattar vad som gör en man glad.

Hotellet i helhet överträffade mina förväntningar. Rent och snyggt samt mycket proffsig personal.

Hotellkorridorer, breda som gamla Öst-Tysklands avenyer.

Mycket god frukost.

Nu bär det av till Radisson Senator i Lübeck i tre dagar. Därefter back in business. Mestadels Strand och Waterfront under hösten, samla ihop nya poäng ;)
 

erc

Medlem
Tror vi kan konstatera att uppgraderingar som Platinum eller Gold är hyfsat vanliga. Gillar min kedja även om det var skojigare på 442/241-tiden...

Min dräneringsresa närmar sig slut. Bor på familjeägt hotell i lilla Vent, Ötztal nu. Återkommit hit i snart 20 år. Här snackar vi igenkänning.

Det sved att bränna 114000 poäng på Park Inn Zalakaros, men hotellet är verkligen perfekt för barn.

Det sved ännu mer för två veckor sedan då jag gjorde av med 70000 för en natt på Radisson Blu, Nice. Det var en besvikelse. Balkongen mot havet var enda behållningen.

Gjort av med knappt 300000 poäng den här sommaren och saldot ligger på omkring 30000 vid hemkomst. Slut på minst 30 stays per år nu. Växlar över till Airbnb och kedjeotrohet. Fått nog med frukt. :)

Hittade lite Best Western-poäng som finansierar en övernattning i Braunschweig på väg hem. Sedan avslutas allt med ett återbesök på Park Inn, Malmö innan det är dags för värmländsk vardag igen.
 

Hachans

Medlem
Country Inn and Suites Ontario, CA
Bokat: King
Erhöll: King
Status: Guld

Lite sur först att killarna framför mig i kön blev uppgraderade. Glad när jag insåg att de renoverar golvet precis utanför de sviterna.

Välkomstgåva i form av en flaska vatten, popcorn, energy bar och kitkat. Väldigt välkommet när jag flugit långt.
 
Toppen