Senaste nytt

Hjälp (total nybörjare) Göteborg-Melbourne med 2-4-1 +1för cash

Tonton

Medlem
Pratade med en nu men hon hittade inget med kortare vänttid. Vad var det för flighter? Finns det med bara 2 byten tillbaka för de med 2-4-1? Min mor börjar tyvärr knorra och få resfeber redan nu
Tyvärr ingen tillgång för den med kortare längre.

Skärmavbild 2019-07-30 kl. 10.59.39.png


Jag skulle dock inte vara så orolig över det stoppet.

efter 12h i luften så kan det vara skönt för din mor att få hoppa av lite, röra på benen, samt kanske fräscha till sig lite med en dusch.
Tro mig, raka vägen till Australien är jobbigare än med en liten paus på vägen :)
 

Helli

Medlem
Och när jag ändå frågar. Hur bokar jag min resa då när jag söker på SAS får jag fram andra resealternativ
 

Helli

Medlem
Tyvärr ingen tillgång för den med kortare längre.

Visa bifogad bild 95022

Jag skulle dock inte vara så orolig över det stoppet.

efter 12h i luften så kan det vara skönt för din mor att få hoppa av lite, röra på benen, samt kanske fräscha till sig lite med en dusch.
Tro mig, raka vägen till Australien är jobbigare än med en liten paus på vägen :)
Vi har gjort raka vägen ett par gånger. Vill du testa tortyrmetoden med BA och eco??? Du dööööör. Andra gången körde vi Singapore airlines premium eco. Och då alltid rakt på
 

Helli

Medlem
Dom sa när jag pratade med dom att dom måste ta betalt. Dom tar bort avgiften om man bokar till olika städer i Sverige tex osv när det inte går att boka själv online. Denna resa går att boka även om det är svårt att hitta så därmed avgift. Hon frågade tom manager
 

pqvst

Medlem
Nu måste jag citera @Berglund och säga att jag älskar SAS för om vi tittar på nedanstående jämförelse så ser vi ett par intressanta saker när det gäller SQ.

1. SAS *A sökning visar tillgänglighet i Business Class för samtliga flighter mellan SIN och HKG den 29 NOV inkl. nya A380:n.
Visa bifogad bild 95019

2. Vad visar United/Expertflyer etc.? Just det, bara tillgänglighet på två flighter.
Visa bifogad bild 95020


Visa bifogad bild 95021

SAS Eurobonus har alltså tillsammans med Krisflyer, nästan exklusiv tillgång till vissa Businessclass säten på SQ. Undra på att Lucky på Onemileatatime klagar hela tiden på att SQ sällan släpper awards till partner-bolagen då alla platser går till SAS Eurobonus.

Tumregel, United visar inte tillgänglighet för (och får inte boka awards på) A350, A380, 777-300ER. Den sista (777-200ER) finns också på United men har endast eco platser.

.png
 

Helli

Medlem
Vad blev allt till slut nu då? :) Nyfiken
De som reser 2-4-1 blev vad Tonton skrev. Min resa blev lite annorlunda på väg hem. Stannade 2 extra dagar för att slippa få 61tim resa och det blev istället som bilden visar. 32595kr gick det på och skatt och avgifter för de två på amex var 4444kr så under 40000kr för 3 pers tur och retur i biz till Melbourne.. Nöjd!
 

Attachments

  • resa.jpg
    resa.jpg
    53,1 KB · Visningar: 213
Toppen