Senaste nytt

Hjälp (total nybörjare) Göteborg-Melbourne med 2-4-1 +1för cash

Helli

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Melbourne
  3. När vill/behöver du resa ut? Extremt öppet men i en perfekt värld åka ner 19/12 och den för cash hem 15/1 och dom två för amex 2-4-1 31/1. Kan lägga hela resan både tidigare i december och senare typ januari/februari. De som ska åka 2-4-1 ca 40dagar och den för cash ca 25. Om vi är borta över jul/nyår behöver vi alla vara det annars vill jag extremt gärna att vi åker samma plan på ena vägen, helst på väg dit.
  4. När vill/behöver du komma hem? lämna tidigast 5/12 och senast hemma 28/2
  5. Hur länge vill du vara borta? De som ska åka 2-4-1 ca 40dagar och den för cash ca 25
  6. Hur många personer som skall resa? 2-4-1 är 65/66 beroende på datum hem och 13år. Cash vanlig vuxen.
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ganska öppet... *A
  9. Vad är din budget? (per person) Tja de två ska åka 2-4-1 och cash cirka 30000-45000
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Inte byta i Moskva
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej inget jag tänkt på men varför inte för den som betalas cash.
Jag är som sagt totalt nybörjare och har försökt leta via de olika rekommenderade ställena och även på SAS men hittar inget. Har sökt i flera månader men hittar jag bra dit för 2-4-1 så hittar jag inte hem osv. Tänker att den får styra lite då den verkar svårast. Jag som betalar cash kan i worst case åka Premium Eco ena vägen.
 

ldmnt

Medlem
Hur många är ni som ska åka? Har lite svårt att förstå som det står just nu.

Hur många eurobonuspoäng har du just nu?
 

Vindpilen

Medlem
Om jag förstår det rätt är det 2 personer som åker totalt 40 dagar för poäng och en 2-4-1.
Sen är det ytterligare en person som ska åka ca 25 dagar för pengar (helst på samma flyg en väg).
 

Vindpilen

Medlem
Väldigt svårt att hitta något med Thai eller SQ under den perioden på United och Expertflyer efter en första sökning. Möjligt att Awardfares (som gold) ger bättre översikt. Kommer förmodligen uppgradera till det ikväll så kan söka lite mer då.

Kanske inte släppts ännu i Business som award på dessa bolag under den perioden?
 

Canadien

Medlem
Kanske inte släppts ännu i Business som award på dessa bolag under den perioden?

Jo, jag bokade 4 pax Europa-Australien den perioden, men för ca 6 månader sedan. Innan 15e Dec är det nog lättare att hitta platser, än precis under jullovet, men det är nog årets svåraste period att hitta bonusplatser internationellt.
 

Tonton

Medlem
För de två personer som reser på awardbiljett i ca 40 dagar:
Finns alternativ med kortare/längre connections också.

Skärmavbild 2019-07-29 kl. 17.26.28.png


För den person som reser i cirka 25 dagar:
Utresan densamma, förutom första benet.
Totalkostnad: 32 870 SEK i Business
Skärmavbild 2019-07-29 kl. 17.28.51.png
 

Helli

Medlem
För de två personer som reser på awardbiljett i ca 40 dagar:
Finns alternativ med kortare/längre connections också.

Visa bifogad bild 94993

För den person som reser i cirka 25 dagar:
Utresan densamma, förutom första benet.
Totalkostnad: 32 870 SEK i Business
Visa bifogad bild 94994
När jag kollade strax efter du skrev hittade jag inte detta :( letar idag igen men nope. Hade varit guld annars.
 
Last edited:

Helli

Medlem
Kan väl lägga till lite fakta här... De som åker 2-4-1 vill nog inte ha något tokigt med massa extra flyg hit eller dit. Men jag som kommer betala gör det gärna. Mer poäng till mig :D
 
Toppen